W ciągu minionego roku spółka przetransportowała 130,5 mln ton towarów, o 9,1 proc. więcej niż w roku 2010 (119,6 mln ton). Osiągnięty wynik jest o ponad 11 proc. lepszy od pierwotnego planu, a także o 1,6 proc. wyższy od skorygowanej w drugiej połowie roku prognozy przewozów na poziomie 128,4 mln ton.
Osiągnięcie tego wyniku możliwe było dzięki temu, że PKP Cargo przekroczyło w grudniu 2011 r. poziom 10 mln ton przewozów. Praca przewozowa w ostatnim roku wyniosła 33,96 mld ntkm, 7,5 proc. więcej niż rok wcześniej (31,59 mld ntkm) oraz o 1,3 proc. więcej niż przewidywała skorygowana w górę prognoza (33,52 mld ntkm).
Najbardziej, bo o ponad połowę, wzrosły w 2011 roku przewozy kruszyw, do poziomu 31,1 mln ton, w porównaniu do 20,4 mln ton rok wcześniej. W efekcie udział kruszyw, czyli kamienia, żwiru i wapna, w łącznych przewozach spółki zwiększył się z 17,1 proc. do 23,8 proc. W dalszym ciągu najważniejszą dla przewozów firmy grupą towarową pozostaje węgiel kamienny, którego w 2011 roku PKP Cargo przetransportowało 52,5 mln ton - praktycznie tyle samo co rok wcześniej.
Pozostałe grupy towarowe, których przewozy w 2011 roku rosły najszybciej to: przewozy intermodalne (wzrost o 32 proc., do 4,2 mln ton), cement (wzrost o 15,3 proc., do 2,7 mln ton) oraz piasek (wzrost o 40,7 proc., do 0,45 mln ton).
W rekordowym grudniu 2011 roku firma przewiozła 10,3 mln ton ładunków, czyli o 12,1 proc. więcej niż w tym samym miesiącu 2010 roku (9,2 mln ton), a także aż o 17,3 proc. więcej niż przewidywała skorygowana w górę prognoza przewozów na ten miesiąc. Bardzo dobre wyniki grudnia to po części zasługa łagodnej aury, która pozwoliła kontynuować prace przy budowie dróg i dostawę kruszyw.
(źr. PKP Cargo)