Dodaj ogłoszenie o pracy


130 mln ton przewozów w PKP Cargo

W ciągu minionego roku spółka przetransportowała 130,5 mln ton towarów, o 9,1 proc. więcej niż w roku 2010 (119,6 mln ton). Osiągnięty wynik jest o ponad 11 proc. lepszy od pierwotnego planu, a także o 1,6 proc. wyższy od skorygowanej w drugiej połowie roku prognozy przewozów na poziomie 128,4 mln ton.

 

Osiągnięcie tego wyniku możliwe było dzięki temu, że PKP Cargo przekroczyło w grudniu 2011 r. poziom 10 mln ton przewozów. Praca przewozowa w ostatnim roku wyniosła 33,96 mld ntkm, 7,5 proc. więcej niż rok wcześniej (31,59 mld ntkm) oraz o 1,3 proc. więcej niż przewidywała skorygowana w górę prognoza (33,52 mld ntkm).

Najbardziej, bo o ponad połowę, wzrosły w 2011 roku przewozy kruszyw, do poziomu 31,1 mln ton, w porównaniu do 20,4 mln ton rok wcześniej. W efekcie udział kruszyw, czyli kamienia, żwiru i wapna, w łącznych przewozach spółki zwiększył się z 17,1 proc. do 23,8 proc. W dalszym ciągu najważniejszą dla przewozów firmy grupą towarową pozostaje węgiel kamienny, którego w 2011 roku PKP Cargo przetransportowało 52,5 mln ton - praktycznie tyle samo co rok wcześniej.

Pozostałe grupy towarowe, których przewozy w 2011 roku rosły najszybciej to: przewozy intermodalne (wzrost o 32 proc., do 4,2 mln ton), cement (wzrost o 15,3 proc., do 2,7 mln ton) oraz piasek (wzrost o 40,7 proc., do 0,45 mln ton).
W rekordowym grudniu 2011 roku firma przewiozła 10,3 mln ton ładunków, czyli o 12,1 proc. więcej niż w tym samym miesiącu 2010 roku (9,2 mln ton), a także aż o 17,3 proc. więcej niż przewidywała skorygowana w górę prognoza przewozów na ten miesiąc. Bardzo dobre wyniki grudnia to po części zasługa łagodnej aury, która pozwoliła kontynuować prace przy budowie dróg i dostawę kruszyw.
(źr. PKP Cargo)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.