Dodaj ogłoszenie o pracy


FedEx Express nagradza uczniowską firmę

FedEx Express wsparł Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości podczas tegorocznego konkursu Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK. Flagowy programu fundacji – Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo – edukuje i przybliża młodych ludzi do świata przedsiębiorczości.

- FedEx już drugi raz z rzędu miał okazję wręczyć FedEx Access Award przedsiębiorstwu, którego projekt w największym stopniu oddaje ducha innowacji, uwzględnia adaptację działalności na rynki zagraniczne, przyczynia się do rozwoju społeczno-gospodarczego oraz dba o zrównoważony rozwój środowiska. Nagrodę zdobyła firma Take&Tie, utworzona przez 13 uczniów z I LO w Zielonej Górze, za opracowanie i produkcję sznurowadeł do butów opatrzonych oryginalnymi grafikami. Młodzi przedsiębiorcy zachęcają swoich klientów do pobudzenia wyobraźni i samodzielnego zaprojektowania wzoru na stronie internetowej firmy.

Nagroda została przyznana w ramach programu Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo, adresowanego do uczniów liceów i techników. Program ma na celu przygotowanie uczestników do prowadzenia własnej działalności biznesowej, poznanie obowiązków i wyzwań wynikających z samozatrudnienia oraz kształtowanie postaw i umiejętności niezbędnych do prowadzenia firmy. Zadaniem każdej drużyny było zdiagnozowanie potrzeby w ich otoczeniu a następnie odpowiedzenie na nią za pomocą działalności biznesowej. Uczniowie uzyskali pomoc ekspertów firm partnerskich w opracowaniu strategii biznesowej, marketingowej oraz w uzyskaniu funduszy niezbędnych do produkcji i sprzedaży towaru.

Działająca w Polsce Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości (Junior Achievement Foundation) jest częścią Junior Achievement Worldwide, organizacji która w tym roku obchodzi setną rocznicę swojej działalności, skupiającej się na przygotowaniu młodych ludzi do życia zawodowego, gospodarowania środkami finansowymi oraz rozwoju przedsiębiorczości. FedEx Express wspiera działania JA Europe od ponad dekady.
Globalny rozwój przedsiębiorczości jest głównym celem działalności FedEx Cares, programu nastawionego na zwiększanie zaangażowania społecznego. Dzięki współpracy z organizacjami non-profit, FedEx łączy ludzi i możliwości dostarczając wymierne i znaczące korzyści społecznościom na całym świecie.

(źr. FedEx)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.