Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker uruchamia pierwsze niskoemisyjne centrum dystrybucyjne w Oslo

Nowy terminal pozwoli na ograniczenie aż o 80 proc. emisji CO2 pochodzącej z dostaw towarów. Możliwe to będzie dzięki wykorzystaniu elektrycznych samochodów i e-rowerów. Oslo City Hub jest częścią Electric City, które koncentruje się na działaniach związanych ze statusem Zielonej Stolicy Europy w 2019 roku.

DB Schenker dąży do osiągnięcia zerowej emisji w całej sieci dystrybucyjnej w Norwegii do końca 2020 roku. Projekt Oslo City Hub jest pierwszym elementem w realizacji tego planu. - Cyfryzacja i bardziej zrównoważone rozwiązania będą kluczowymi czynnikami przewagi konkurencyjnej w logistyce przyszłości. W DB Schenker już zaczęliśmy tę przyszłość – powiedizał Jochen Thewes, CEO DB Schenker.
Oslo City Hub jest zlokalizowany w Filipstadkaia, w centrum Oslo. Budynek jest zbudowany z kontenerów i zorganizowany w sposób umożliwiający efektywną obsługę towarów. Obiekt zajmuje powierzchnię 457 m2.

Wszystkie towary będą dostarczane elektrycznymi ciężarówkami i e-rowerami.
DB Schenker przywiązuje dużą wagę do kwestii zrównoważonego rozwoju. Jako członek inicjatywy EV100 zamierza do 2030 r. sukcesywnie zastępować w transporcie i dystrybucji napędy diesla elektrycznymi. Firma wyznacza nowe standardy inteligentnej mobilności – w partnerstwie ze szwedzkim startupem Einride wdrożyła do działalności komercyjnej pierwszą na świecie autonomiczną ciężarówkę elektryczną. W branży lotniczej i morskiej DB Schenker współpracuje z przewoźnikami, zawierając umowy i porozumienia w zakresie zrównoważonych rozwiązań transportowych. Od 2010 roku oferuje klientom ekologiczne rozwiązania transportowe oparte na najlepiej opracowanych danych.

(źr. DB Schenker)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.