Mercedes-Benz eActros, który trafił do floty Dachser to całkowiecie elektryczny 18-tonowy pojazd ciężarowy. W pełni bezemisyjny samochód będzie obsługiwać dostawy do centrum Stuttgartu z oddziału operatora w pobliskim Kornwestheim. Pojazd uzupełni używany w tym mieście proekologiczny, nieemitujący spalin tabor, na który składały się dotąd elektryczne 7,5-tonowe ciężarówki FUSO eCanter oraz elektryczne rowery.
- Będziemy używać wozu eActros do transportowania towarów zarówno bezpośrednio do klientów, jak i do mikrohubu w dzielnicy Heslach w Stuttgarcie. Stamtąd dostawy na ostatniej mili odbywają się za pomocą rowerów cargo”, wyjaśnia Markus Maurer, zarządzający oddziałem Dachser w Kornwestheim.
Ciężarówka eActros ma ładowność od 4 do 5 ton i może pomieścić 18 palet. Mając zasięg 200 km, nadaje się idealnie do realizowania codziennych przewozów drobnicowych w centrum Stuttgartu i wokół niego. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 240 kWh ładują się w ciągu 2 godzin przy mocy prądu 150 kW. Wydajność pojazdu jest porównywalna z konwencjonalną ciężarówką. Według Mercedes-Benz Trucks produkcja pojazdu na dużą skalę ma się rozpocząć w 2021 r.
Operator realizuje w Stuttgarcie dostawy pojazdami z napędem alternatywnym w ramach innowacyjnej koncepcji logistyki miejskiej „Dachser Emission-Free Delivery”. Przeprowadzając tam testy, operator gromadzi dane i doświadczenie potrzebne do określenia optymalnego zestawu pojazdów do zrównoważonych transportów przesyłek drobnicowych na terenie centrów miast. Firma planuje wdrożyć podobny model dostaw również w innych europejskich aglomeracjach. Testy eko-dostaw trwają obecnie także m.in. w Paryżu, Maladze, Berlinie, Fryburgu, Karlsruhe i Kolonii.
Warto wspomnieć, że firma w grudniu 2018 r. wygrała ogólnokrajowy konkurs na zrównoważoną logistykę miejską w Niemczech, zorganizowany przez Federalne Ministerstwo Środowiska i Niemiecką Agencję Środowiska.
(źr. dachser)