Konto pracodawcy


To jest jubileusz – 175 lat JF Hillebrand na rynku logistyki alkoholi i napojów!

Grupa JF Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, obchodzi w tym roku 175-lecie działalności. Firma rozpoczyna właśnie globalne świętowanie swojego jubileuszu pod hasłem „175 years&Beyond” – 175 lat i więcej.

(na zdj. obecny Cees van Gent - CEO JF Hillebrand)
(na zdj. obecny CEO JF Hillebrand - Cees van Gent)

A wszystko zaczęło się od…
Johanna Friedricha Hillebranda w 1844 roku, który (jako 25-latek) założył firmę zajmującą się transportem, załadunkiem i rozładunkiem oraz odprawą celną towarów. Kupił wówczas barki rzeczne, aby podążać za tradycją ojca i dziadka, którzy pływając po Renie łączyli rynek niemiecki z holenderskim. W połowie XIX wieku rozkwitał szybko handel winem, w czym interes dostrzegł JF Hillebrand, kierując już swoje usługi w stronę transportu alkoholi i poszerzając je o dostawy koleją aż do Europy Wschodniej. W roku 1875 roku do biznesu dołączyli jego synowie, którzy wprowadzili firmę na rynek amerykański. Tak rozpoczął się podbój rynku globalnego. JF Hillebrand dostarczał alkohole już nie tylko na terenie Niemiec i Holandii, ale też z / do różnych zakątków Europy i świata. Największy rozkwit nastąpił w połowie XX wieku, kiedy to po okresie niepokojów i wojen, JF Hillebrand tworzył sieć własnych oddziałów na świecie, korzystając już na masową skalę z kontenerów morskich i zwiększając tym samym swoje międzynarodowe możliwości przewozowe. W kolejnych latach, firma nie tylko rozwijała usługi logistyczne i zasięg działalności, tworzyła również własne rozwiązania technologiczne tj. opakowania, wzmocnienia i inne, usprawniające proces transportu alkoholi. W 2002 roku wdrożyła pierwsze autorskie rozwiązanie informatyczne – system IT do zarządzania łańcuchem dostaw napojów.   

Przejęcia i powstanie Grupy JF Hillebrand
W roku 2007 JF Hillebrand przejął Trans Ocean Distribution Limited, wiodącego dostawcę rozwiązań w transporcie płynów luzem. Tak powstała Grupa JF Hillebrand. W tym czasie dział technologiczny firmy wdrożył też kolejne innowacje - wykładzinę izolacyjną do kontenerów i narzędzia do monitorowania temperatury wewnątrz kontenera. W roku 2013 do Grupy dołączyła następna spółka – Satellite Logistics Group, specjalizująca się w obsłudze rynku piwa. Obecnie JF Hillebrand jest wiodącym na świecie dostawcą usług logistycznych dla branży winiarskiej, piwowarskiej i spirytusowej, posiadającym globalną sieć zarówno własnych biur, jak i agentów obecnych na każdym ważnym rynku wina i innych alkoholi. Sieć Grupy obejmuje ponad 90 krajów, a własne biura firma posiada w 65 krajach. JF Hillebrand osiąga roczne przychody powyżej 1,2 mld EUR i należy do nielicznego grona operatorów na świecie o tak wąskiej specjalności w zarządzaniu łańcuchami dostaw, będąc liderem tego rynku (firma ma 27 proc. udział w obsłudze logistycznej globalnego przemysłu winiarskiego). Pięć pokoleń jednej rodziny włożyło swoje serce oraz duszę w ten biznes i do dzisiaj firmą zarządzają potomkowie Johanna Friedricha Hillebranda.
- To wspaniała historia, a dzieło jej twórców jest kontynuowane do dzisiaj. JF Hillebrand nadal tworzy „globalną rodzinę”, której filozofią jest i będzie dzielenie się, wspieranie i uczenie się od siebie. Większość pracowników w JF Hillebrand Group na świecie może pochwalić się ponad 20-letnim stażem. Sekretem tak długiej współpracy jest to, że jesteśmy korporacją, dającą duże możliwości rozwoju, ale mentalnie pozostajemy firmą rodzinną – mówi Ellina Lolis, country manager JF Hillebrand Poland.

JF Hillebrand w Polsce
Polski oddział JF Hillebrand działa od 2013 roku, mając obecnie w portfolio największych graczy rynku alkoholowego i odgrywając strategiczną rolę w globalnej strukturze Grupy JF Hillebrand. Firma ma swoją siedzibę w Gdyni, a do grona jej klientów należą zarówno producenci globalni jak i dostawcy lokalni napojów oraz różnych rodzajów alkoholi od piwa, wina aż po wysokoprocentowe trunki, m.in. takie spółki jak: Diageo (producent Smirnoffa, Baileysa, Guinessa), Bacardi, Beam Santory (producent Jim Beam), Pernod Ricard, Kompania Piwowarska czy Brown-Forman (producent Jack Daniel’s) in. - Działamy wszędzie tam, gdzie napoje są wytwarzane lub spożywane. Kontenery, palety, butelki, skrzynki – dostarczymy każdą ilość, jakiej potrzebuje klient z każdego miejsca na świecie. Wykonujemy pełen zakres obsługi logistycznej, od magazynowania, transportu i spedycji, aż po obsługę celną i doradczą. Klienci JF Hillebrand korzystają też chętnie z narzędzi informatycznych i rozwiązań technologicznych, które firma tworzy dla usprawniania procesów logistyczno – transportowych – podkreśla Ellina Lolis.

Plany na przyszłość
Zgodnie z przyjętą strategią do 2023 roku, JF Hillebrand zamierza zwiększyć przychody ze sprzedaży usług logistycznych o 22 proc., a volumen obsłużonych towarów o 33 proc. Operator planuje też kilka przejęć (od 3 do 5 firm), które pozwolą poszerzyć wachlarz usług i portfolio klientów. Celem firmy pozostanie, tak jak i było do tej pory, doskonalenie procesów logistyki napojów oraz dostarczanie produktów w niezawodny sposób, z najwyższą starannością i w możliwie najkrótszym czasie. W związku z tym, JF Hillebrand poszerza zakres swoich usług, m.in. o dostawy komponentów do produkcji alkoholi tj. słód czy chmiel. Stale też rozwija usługi premium tj. White Glove Delivery - dostawy luksusowych win (z udziałem sommeliera) i innych alkoholi do klientów indywidualnych (np. na jachty, VIP-eventy, itp.). Operator jest również znaczącym partnerem logistycznym dla branży turystycznej w zakresie enoturystyki. JF Hillebrand nie zapomina też o ekologii, stale monitorując redukcję emisji CO2 poprzez rozwój systemów do jej wyliczeń (np. aplikacja myHillebrand), kontroling recyclingu folii termoizolacyjnych VinLinerów oraz FlexiTanków.

(źr. JF Hillebrand)

 

kobiety w logistyce
8. Forum Kobiet w Logistyce już 20 maja!
Women in Work Index 2019 – Polska na 8. miejscu w rankingu PwC
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Reputacja przedsiębiorcy a prawidłowy odczyt tacho
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
Jakie są prawa i obowiązki pracowników przy kontrolach zwolnień lekarskich
Jak sprzedać ofertę pracy dla handlowca?
Koszty wdrożenia cyfrowego tacho
Czwarta zmiana – co wiedzieć powinieneś o cyfrowym tachografie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Nowe drogi ekspresowe zmieniają rynek magazynowy
Niepokojące sygnały z rynku transportu lotniczego cargo
Polscy przewoźnicy obawiają się wejścia w życie pakietu mobilności - kto zadba o ich interesy w Brukseli?
Spada liczba upadłości firm
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
InPost testuje elektrycznego e-Craftera
Frigo Logistics rozbudowuje magazyn w Radomsku
10. Regaty TSL Interlan – relacja!
Grupa Fracht wzmacnia obecność w Ameryce Południowej – otwiera nowe biura w Braz ...
Dachser wprowadza do swojej floty elektryczną 18-tonową ciężarówkę
W 7R Park Kielce powstaje magazyn dla giganta e-commerce
„Gregory” Ostaszewski trzy razy na podium w pierwszych wyścigach w tym sezonie
Bardzo dobry początek roku – Agility podsumowało I kwartał 2019
ID Logistics wdraża zintegrowany system monitoringu procesów magazynowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC