Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser odnotowuje 5,5 proc. wzrost, a jego motorem jest europejski eksport

Rok 2018 był dla grupy Dachser kolejnym okresem znacznego wzrostu. Ten dostawca usług logistycznych zwiększył skonsolidowane przychody netto o 5,5 proc. do 5,57 mld euro. Liczba przesyłek wzrosła o 2,5 proc., tj. do 83,7 mln, a tonaż o 3 proc. - do 41,3 mln ton. Łączna liczba pracowników wyniosła 30 609, co oznacza wzrost o 1 511 wobec ubiegłego roku i jednocześnie kolejny rekord.

Wzrost biznesu Fachser został ponownie wzmocniony przez warunki gospodarcze. Pewne wyzwania stały się jednak coraz bardziej widoczne: niedobory zawodowych kierowców i kadry magazynowej, potencjalna mniejsza dostępność przestrzeni ładunkowej związana z nasilonymi szczytami sezonowymi, rosnąca niepewność co do zakazów wjazdu pojazdów napędzanych ropą naftową, Brexitu i przyszłego układu międzynarodowych relacji handlowych.

Rozwój biznesowy w poszczególnych obszarach
W 2018 r. obszar biznesowy Dachser Road Logistics, obejmujący transport i magazynowanie towarów przemysłowych (European Logistics) oraz żywności (Food Logistics), dynamicznie się rozwijał, zwiększając skonsolidowane przychody netto o 6,6 proc. do 4,47 mld euro. Największy wzrost przychodów netto nastąpił w przypadku linii biznesowej European Logistics (EL) - o 7 proc., tj. do 3,55 mld euro. Zarówno przesyłki, jak i tonaż zwiększyły się o 3,1 proc.
Dachser Food Logistics również odnotował wysokie dane przychodowe za 2018 r. Skonsolidowane przychody netto wzrosły o 5,3 proc. do 917 mln euro. Praktycznie niezmieniona liczba przesyłek w porównaniu z poprzednim rokiem została skompensowana wzrostem tonażu o 2 proc.
Obszar biznesowy Air & Sea Logistics ponownie pokazał swój zmienny charakter. W wyniku wpływu czynnika kursowego, malejących stawek przewozowych i spadku wolumenu na trasie Chiny-Europa, skonsolidowane przychody netto utrzymały się na poziomie około 1,19 mld euro. 2,9 proc. spadek liczby przesyłek został skompensowany wzrostem tonażu zwłaszcza w transporcie morskim o 6,6 proc.
Inwestycje w sieć i personel
W czasach ograniczonych zasobów inwestycje w personel, przestrzeń ładunkową i innowacje mają kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju Dachser. W 2018 r. firma zainwestowała 126 mln euro w obiekty logistyczne, systemy informatyczne i wyposażenie. W 2019 r. grupa przeznaczy na ten cel 234 mln euro. Dachser kładzie również silny nacisk na szkolenia, co przyniosło pozytywne efekty, szczególnie w przypadku szkoleń zawodowych kierowców.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.