Dodaj ogłoszenie o pracy


Gefco uruchomiło przewozy kolejowe towarów ADR do Chin

Grupa Gefco uruchomiła nowe rozwiązania w zakresie transportu kolejowego towarów niebezpiecznych między Europą a Azją. Wielkość przewożonego ładunku może wahać się od jednego kontenera 40HC, aż po dedykowany cały skład pociągowy. Czas dostawy z Polski wynosi ok. 30 dni.

Wprowadzając na Nowym Jedwabnym Szklakiem przewozy kolejowe towarów niebezpiecznych to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na usługi tego typu transportu dla branż motoryzacyjnej, przemysłowej i technologicznej. Czas dostawy liczony od wyjścia towaru z głównych hubów kolejowych w Polsce lub Niemczech wynosi 30 dni. W ramach nowego rozwiązania GEFCO zapewnia transport przesyłek IMO klas 5 (substancje utleniające i nadtlenki organiczne), 8 (materiały żrące) oraz 9 (inne materiały i przedmioty niebezpieczne). Gefco realizuje transporty towarów niebezpiecznych raz w tygodniu, jako regularne transporty o charakterze spot, w tym jest możliwość transportu cystern i zbiorników typu Flexitank oraz transport przesyłek [IMO] z innych klas.

Operator w ramach transportu towarów niebezpiecznych do Azji oferuje rozwiązania typu door-to-door, które obejmują drogowy lub kolejowy transport wstępny zgodny z ADR, wsparcie w kompletowaniu dokumentacji przewozowej, odprawę celną w Europie i Chinach oraz dalszy transport drogowy na terenie Chin do klienta.

(źr. Grupa Gefco)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.