Eksport towarów z Polski do europejskich sieci DIY zrealizowany za pośrednictwem Dachser w 2018 r. podwoił się (102 proc. r/r) pod względem liczby przesyłek. W tym samym okresie firma dostarczyła do ponad 18 tys. marketów z branży budowlano-ogrodniczej na całym kontynencie łącznie około 6 mln przesyłek.
Europejski rynek sprzedaży produktów DIY jest zdominowany przez międzynarodowe sieci handlowe. Niemcy, gdzie trafia najwięcej polskich przesyłek z branży DIY, to jednocześnie największy rynek pod względem obrotów sieci typu „dom i ogród” na kontynencie. W 2017 roku prawie 3500 tamtejszych marketów budowlanych sprzedało produkty o wartości ponad 38 mld euro*. Dachser dostarcza do zagranicznych sklepów z branży „dom i ogród” szeroki wachlarz produktów rodzimych firm, m.in. armaturę sanitarną, meble łazienkowe, artykuły oświetleniowe, urządzenia wentylacyjne i grzewcze, elektronarzędzia, a także różnorodne elementy wyposażenia ogrodu, jak choćby, co ciekawe, dużo popularniejsze za granicą niż w kraju, karmniki dla ptaków.
Operator zapewnia eksporterom kompleksową logistykę dostaw do sieci marketów typu „dom i ogród” w całej Europie. Serwis obejmuje nie tylko transport przesyłek do marketów, ale też szeroką gamę usług dodatkowych na terenie sklepu, organizowanych we współpracy z merchandiserami w poszczególnych krajach, np. wyłożenie produktów na sklepowe półki, ich odpowiednią ekspozycję czy przeprowadzenie akcji promocyjnych. Operator obsługuje również zwroty oraz świadczy usługi magazynowania produktów sezonowych.
(źr. Dachser)