Dodaj ogłoszenie o pracy


Rośnie eksport do sieci DIY – Dachser podsumował rok 2018

Eksport towarów z Polski do europejskich sieci DIY zrealizowany za pośrednictwem Dachser w 2018 r. podwoił się (102 proc. r/r) pod względem liczby przesyłek. W tym samym okresie firma dostarczyła do ponad 18 tys. marketów z branży budowlano-ogrodniczej na całym kontynencie łącznie około 6 mln przesyłek.

Europejski rynek sprzedaży produktów DIY jest zdominowany przez międzynarodowe sieci handlowe. Niemcy, gdzie trafia najwięcej polskich przesyłek z branży DIY, to jednocześnie największy rynek pod względem obrotów sieci typu „dom i ogród” na kontynencie. W 2017  roku prawie 3500 tamtejszych marketów budowlanych sprzedało produkty o wartości ponad 38 mld euro*. Dachser dostarcza do zagranicznych sklepów z branży „dom i ogród” szeroki wachlarz produktów rodzimych firm, m.in. armaturę sanitarną, meble łazienkowe, artykuły oświetleniowe, urządzenia wentylacyjne i grzewcze, elektronarzędzia, a także różnorodne elementy wyposażenia ogrodu, jak choćby, co ciekawe, dużo popularniejsze za granicą niż w kraju, karmniki dla ptaków.

Operator zapewnia eksporterom kompleksową logistykę dostaw do sieci marketów typu „dom i ogród” w całej Europie. Serwis obejmuje nie tylko transport przesyłek do marketów, ale też szeroką gamę usług dodatkowych na terenie sklepu, organizowanych we współpracy z merchandiserami w poszczególnych krajach, np. wyłożenie produktów na sklepowe półki, ich odpowiednią ekspozycję czy przeprowadzenie akcji promocyjnych. Operator obsługuje również zwroty oraz świadczy usługi magazynowania produktów sezonowych.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.