Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser zwiększa flotę elektrycznych rowerów w dostawach miejskich

Dachser zwiększa swoje zaangażowanie w innowacyjnną logistykę miejską w kolejnej metropolii. Żółto-niebieskie rowery z napędem elektrycznym, które od jakiegoś czasu można zobaczyć na ulicach Stuttgartu, Tybingi, Karlsruhe czy Fryburga, będą odtąd jeździć także po Kolonii.

E-rowery do obsługi transportów na tzw. ostatniej mili zostały idealnie dostosowane do poruszania się w miejskich warunkach. Wyposażono je w tylne kontenery o wysokości dwóch metrów, w których można przewozić ładunki o wadze do 250 kilogramów. Każdego dnia pojazdy rozwożą przesyłki po mieście z tzw. mikrohubu, czyli magazynu zlokalizowanego w pobliżu centrum, gdzie paczki trafiają co rano z lokalnego oddziału Dachser. Elektryczne rowery dostawcze mogą korzystać nie tylko ze wszystkich ścieżek rowerowych, ale też z niektórych stref dla pieszych. Mogą także swobodnie poruszać się w obrębie tzw. stref niskiej emisji.

- Nasze dotychczasowe doświadczenia są bardzo pozytywne, podobnie jak opinie klientów. W dłuższej perspektywie planujemy nie tylko powiększyć flotę elektrycznych rowerów, ale też wykorzystywać elektryczne, nieemitujące spalin ciężarówki przy dostawach do mikrohubów. Oczywiście nie zdołamy przewieźć rowerem każdej przesyłki, ale ich używanie w połączeniu z innymi pojazdami uważamy za świetne, proekologiczne rozwiązanie - mówi Alexander Haak, kierownik oddziału Dachser w Kolonii.

W ramach projektu innowacyjnej logistyki miejskiej, w którym bierze udział centrum logistyczne Dachser w Kolonii, operator tworzy zestaw narzędzi do zrównoważonych i innowacyjnych dostaw w obliczu rosnących wyzwań związanych z ograniczeniami ruchu w centrach europejskich metropolii. W zależności od lokalnych uwarunkowań poszczególne oddziały Dachser mogą korzystać z rozwiązań, które są najlepiej dopasowane do konkretnych wymagań w danym mieście. Realizacja dostaw pojazdami o zmniejszonej lub zerowej emisji spalin służy nie tylko poprawie jakości powietrza, ale też stanowi odpowiedź na problem korków i ograniczeń dla konwencjonalnych samochodów dostawczych.

(źr. Dachser)

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.