Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser zwiększa flotę elektrycznych rowerów w dostawach miejskich

Dachser zwiększa swoje zaangażowanie w innowacyjnną logistykę miejską w kolejnej metropolii. Żółto-niebieskie rowery z napędem elektrycznym, które od jakiegoś czasu można zobaczyć na ulicach Stuttgartu, Tybingi, Karlsruhe czy Fryburga, będą odtąd jeździć także po Kolonii.

E-rowery do obsługi transportów na tzw. ostatniej mili zostały idealnie dostosowane do poruszania się w miejskich warunkach. Wyposażono je w tylne kontenery o wysokości dwóch metrów, w których można przewozić ładunki o wadze do 250 kilogramów. Każdego dnia pojazdy rozwożą przesyłki po mieście z tzw. mikrohubu, czyli magazynu zlokalizowanego w pobliżu centrum, gdzie paczki trafiają co rano z lokalnego oddziału Dachser. Elektryczne rowery dostawcze mogą korzystać nie tylko ze wszystkich ścieżek rowerowych, ale też z niektórych stref dla pieszych. Mogą także swobodnie poruszać się w obrębie tzw. stref niskiej emisji.

- Nasze dotychczasowe doświadczenia są bardzo pozytywne, podobnie jak opinie klientów. W dłuższej perspektywie planujemy nie tylko powiększyć flotę elektrycznych rowerów, ale też wykorzystywać elektryczne, nieemitujące spalin ciężarówki przy dostawach do mikrohubów. Oczywiście nie zdołamy przewieźć rowerem każdej przesyłki, ale ich używanie w połączeniu z innymi pojazdami uważamy za świetne, proekologiczne rozwiązanie - mówi Alexander Haak, kierownik oddziału Dachser w Kolonii.

W ramach projektu innowacyjnej logistyki miejskiej, w którym bierze udział centrum logistyczne Dachser w Kolonii, operator tworzy zestaw narzędzi do zrównoważonych i innowacyjnych dostaw w obliczu rosnących wyzwań związanych z ograniczeniami ruchu w centrach europejskich metropolii. W zależności od lokalnych uwarunkowań poszczególne oddziały Dachser mogą korzystać z rozwiązań, które są najlepiej dopasowane do konkretnych wymagań w danym mieście. Realizacja dostaw pojazdami o zmniejszonej lub zerowej emisji spalin służy nie tylko poprawie jakości powietrza, ale też stanowi odpowiedź na problem korków i ograniczeń dla konwencjonalnych samochodów dostawczych.

(źr. Dachser)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.