Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser, rozbudował terminal przeładunkowy pod Łodzią

Na terenie strykowskiego oddziału stanął nowy magazyn cross-dockowy, co oznacza zwiększenie tamtejszej powierzchni przeładunkowej do blisko 4 tys. mkw. Wybudowany właśnie obiekt został też przystosowany do obsługi produktów chemicznych, w tym materiałów niebezpiecznych. Jednocześnie w Strykowie powstaje nowa polska siedziba Dachser.

- Dzięki tej inwestycji możemy jeszcze efektywniej wspierać naszych klientów z centralnej i wschodniej Polski w ich rozwoju zagranicznym. Stryków dysponuje obecnie 24 stałymi liniami drobnicowymi – w tym 14 do Niemiec - łączącymi ten region Polski z europejską siecią transportową Dachser. Za jej pośrednictwem towary rodzimych eksporterów sprawnie i w krótkim czasie docierają do dowolnego miejsca za granicą - komentuje Michał Simkowski, kierownik Oddziału Stryków. Nowa hala przeładunkowa to 24 dodatkowe rampy, co oznacza, że strykowski oddział w 2019 r. będzie korzystał w sumie z 34 ramp przeładunkowych. W magazynie zastosowano też energooszczędne i ekologiczne oświetlenie led.
- Rozbudowa oddziału o nowy cross-dock pozwala nam ponad dwukrotnie zwiększyć powierzchnię do obsługi przesyłek w Strykowie, co przekłada się na lepszą organizację i efektywność wszystkich procesów. Od lat wolumeny towarów obsługiwanych przez Dachser systematycznie rosną i dotychczasowy obiekt przestawał nam już wystarczać. Teraz dysponujemy dodatkowym magazynem, który nie tylko umożliwia komfortową obsługę zleceń w obecnej skali, ale i zostawia miejsce na dalszy rozwój - mówi Krzysztof Słaby, kierownik operacyjny Oddziału Dachser w Strykowie.

Kolejny etap strykowskiej inwestycji obejmuje modernizację dotychczas istniejącej hali przeładunkowej, a także budowę nowoczesnego biurowca o powierzchni blisko 2,5 tys. mkw. Oprócz biura lokalnego oddziału będą się tu mieściły siedziba polskiego zarządu Dachser i agencja celna operatora. Zakończenie budowy zaplanowane jest na początek 2020 roku.

(red./źr. Dachser)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.