Dodaj ogłoszenie o pracy


Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska

Infra SILESIA i DB Port Szczecin, spółki Grupy DB Cargo Polska oraz obszar Utrzymania Taboru w DB Cargo Polska powołał nowych członków zarządu.

Paweł Wac, dotychczasowy prezes zarządu DB Portu Szczecin, z dniem 1 stycznia 2019 roku powołany został na stanowisko prezesa spółki Infra SILESIA. Zastąpił na tym stanowisku Michała Batko, który od 1 sierpnia 2018 roku objął funkcję dyrektora utrzymania w DB Cargo Polska i pełnił ją równolegle ze stanowiskiem prezesa zarządu Infra SILESII. Następcą Pawła Waca, zostaje Daniel Saar, który z dniem 1 stycznia 2019 roku powołany został na stanowisko prezesa zarządu spółki DB Port Szczecin.

Michał Batko jest związany z firmą od początku swojej kariery. Pracę zaczynał w 2000 roku w PCC Rail Jaworzno (wtedy Kopalnia Piasku „Szczakowa”) jako specjalista w dziale prawnym. Od 2008 roku pełnił funkcje zarządcze w PTKiGK Rybnik, ZOS PTK Rybnik, PCC Rail Tabor i PCC Rail Jaworzno, w których jego główną odpowiedzialnością był obszar zarządzania i utrzymania taboru kolejowego. Następnie – już w strukturach DB Schenker Rail Polska – Michał Batko był zastępcą i później dyrektorem Zarządzania Taborem Kolejowym. Od stycznia 2015 roku pełni funkcję prezesa zarządu spółki Infra SILESIA.

Paweł Wac jest z wykształcenia prawnikiem, absolwentem studiów MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2009 roku jest związany z Grupą DB Cargo Polska. Do marca 2015 roku pełnił funkcję dyrektora Działu Prawnego, odpowiadając m.in. za przejęcia i zbycia udziałów oraz łączenie spółek w ramach procesu restrukturyzacji prawnej grupy DB w Polsce. 1 kwietnia 2015 został powołany na stanowisko członka Zarządu, a 1 sierpnia 2015 objął funkcję prezesa DB Port Szczecin.

Daniel Saar jest związany z firmą od 2010 roku, kiedy objął funkcję kierownika projektu DB Port Szczecin i był odpowiedzialny za budowę nowego terminala kontenerowego na nabrzeżu fińskim. Następnie (od 2011 roku) pełnił funkcję dyrektora Departamentu Infrastruktury, Techniki i Zakupów, a od 1 sierpnia 2015 roku jest członkiem zarządu DB Portu Szczecin. Przed rozpoczęciem współpracy z DB pracował m.in. dla Volker Wessel w Wielkiej Brytanii oraz Herman Kirschner Poland. Daniel Saar jest absolwentem Inżynierii Lądowej na Politechnice Szczecińskiej. Obecnie pełni również funkcję przewodniczącego Rady Interesantów Portu w Szczecinie, największej organizacji zrzeszającej firmy działające na terenie szczecińskiego portu.

DB Cargo Polska S.A oraz DB Schenker Logistics (Schenker Sp. z o.o.) należą do koncernu Deutsche Bahn AG. DB Cargo Polska oferuje kompleksowe usługi transportowe i logistyczne w obszarze towarowego transportu kolejowego w ramach pan -Europejskiej sieci DB Cargo AG. DB Schenker Logistics (Schenker Sp. z o.o.) oferuje pełny zakres rozwiązań logistyczno-spedycyjnych, transport lądowy, lotniczy, oceaniczny i magazynowanie.

(źr. DB Cargo Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.