Dodaj ogłoszenie o pracy


Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym

Grupa Raben z początkiem stycznia udostępniła dla swoich klientów narzędzie pozwalające na śledzenie przesyłki w czasie rzeczywistym. Jako firma odpowiedzialna społecznie, operator w biznesie kieruje się min. podejściem fair play. Jest to uniwersalna zasada, która sprawdza się nie tylko w sporcie. Relacje oparte na zaufaniu i wzajemnej szczerości budują lepsze jutro.

- Dzięki codziennej komunikacji z klientami oraz odbiorcami przesyłek, wiemy jak ważna jest uczciwa, rzetelna i prosta informacja o czasie dostawy  przesyłki. Nie mówimy, że korki na drodze czy zdarzenia losowe się nie zdarzają. Nie da się zaczarować rzeczywistości. My chcemy dostarczyć naszym klientom rzetelną informację, aby mogli mieć lepszą kontrolę nad własnymi operacjami – mówi Marcin Sobczyński, head of Group Marketing, Grupa Raben.

Raben opracował innowacyjny system monitorowania przesyłek oparty o parametr ETA  (estimated time of arrival), który oznacza szacunkowy czas dostawy, w którym dany środek transportu dotrze do miejsca docelowego. Wykorzystuje on informacje o bieżącym położeniu kierowcy na podstawie lokalizacji GPS podawanej przez urządzenie mobilne.  
- Dysponując pozycją GPS przekazywaną do systemów informatycznych Grupy Raben co 5 minut, jesteśmy w stanie wyliczyć z dużą dokładnością przewidywany czas przybycia przesyłki do odbiorcy. Pracujemy z danymi o położeniu przesyłek w czasie rzeczywistym, a to znacząco zwiększa dokładność kalkulacji oraz jakości finalnej informacji. Dodatkowo wszelkie bieżące sytuacje drogowe są brane pod uwagę i dzięki temu, mamy możliwość bieżącej aktualizacji estymowanego czasu dostawy – wyjaśnia Bartosz Kolasiński, project manager, Grupa Raben.
Klienci operatora mogą monitorować czas dostawy przesyłki w czasie rzeczywistym na platformie myRaben.com. W przypadku wystąpienia sytuacji mogących wpłynąć na zmianę czasu dostawy (wcześniejszy/ późniejszy niż pierwotnie wyliczony), wynikających np. z sytuacji na drogach czy wypadków, system automatycznie aktualizuje szacowany czas dostawy i przesyła aktualizacje do platformy myRaben.com. Jednocześnie, klient w momencie składania zlecenia przewozu ma możliwość aktywacji powiadomień elektronicznych o przewidywanym czasem dostawy, wysyłanych pocztą elektroniczną na wskazane przez niego adresy e-mail.

Jak działa ETA?
Obecnie standardem w branży jest system awizacji dostaw bazujący  na  historycznych danych statystycznych. Ogranicza to możliwość określenia czasu dostawy do szacowanego, który w przypadku wystąpienia opóźnień staje się nieaktualny. ETA pozwala przewyższać standardy, ponieważ jest to dostęp do aktualnych, bieżących informacji o estymowanym czasie dostawy przesyłki. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą w czasie rzeczywistym optymalnie planować i w efektywny sposób gospodarować zasobami po swojej stronie, w całym procesie logistycznym. Nowe informatyczne rozwiązanie opracowane przez Grupę Raben wraz z liderami rynku telematycznego (TIS Gmbh i PTV) umożliwia bieżące monitorowanie lokalizacji aut i przesyłek znajdujących się w obrębie powierzchni ładunkowej samochodów. - Dzięki pozyskanej informacji o położeniu urządzenia mobilnego mamy możliwość kalkulacji parametru ETA, pozwalającego na wskazanie z dużą dokładnością czasu dostawy. Każde mobilne urządzenie kierowcy  komunikuje się za pomocą usług GSM z aplikacjami Grupy Raben w 5 minutowym interwale czasowym. Zdobyta informacja o lokalizacji kierowcy przetwarzana jest przez specjalistyczne algorytmy obliczające czas dostawy przesyłek załadowanych w oddziale dostawy Grupy Raben na samochód dystrybucyjny – mówi Bartosz Kolasiński
Wystarczy, że kierowca posiada urządzenie mobilne, aby klient, otrzymał wiarygodne i precyzyjne informacje o czasie dostawy swojej przesyłki. Nie musi przy tym pamiętać o specjalistycznych opakowaniach, etykietach RFID, by cieszyć się z dostępności informacji. Urządzenia mobilne, w które docelowo wyposażony będzie każdy, na stałe współpracujący z Grupą Raben kierowca, wspierają ich także w codziennej pracy. Terminale służą do nawigacji, komunikacji wewnętrznej kierowcy z dyspozytorem transportu, a także obsługi dodatkowych aplikacji, służących do efektywnej pracy. Dzięki temu, kierowca jest cały czas w kontakcie z firmą.
Operator zaimplementował rozwiązanie ETA w 11 krajach, w których operuje.

(źr. Grupa Raben)

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.