Dodaj ogłoszenie o pracy


Wizja przyszłości logistyki według Grupy Raben

Autonomiczne ciężarówki, drony dostarczające mniejsze przesyłki, hiperloop pędzący z zawrotną prędkością, w pełni zautomatyzowany magazyn. To tylko niektóre z przytaczanych dziś obrazów logistyki jutra. Grupa Raben w najnowszym filmie „Raben – future of logistics” prezentuje swoją wizję przyszłości dla branży TSL.

Cyfryzacja i digitalizacja wkraczają obecnie we wszystkie procesy logistyczne, transportowe i dystrybucyjne. Każdy z elementów szeroko komentowanej i interpretowanej Rewolucji Przemysłowej 4.0, czyli BigData, Internet of Things, automatyka i robotyka, dotycząca czynności magazynowych, już niebawem odegrają znaczącą rolę w rozwoju branży TSL. Duży wpływ na rynek będą miały, już dziś rozpoczęte, dyskusje na temat samokierujących samochodów, czy też łączenia środków transportowych w zestawy (platooning). - Na szczególną uwagę zasługuje hasło IoT (Internet Rzeczy). Wprowadzanie czujników i wymiana szerokiego spektrum informacji z dóbr transportowanych czy środków transportowych w powiązaniu z informacjami o ruchu ulicznym, takich jak: korki czy incydenty drogowe. A przede wszystkim, możliwości szybkiego analizowania i reagowania na uzyskane na podstawie danych informacje biznesowe, z całą pewnością już niebawem zrewolucjonizują zagadnienia analizy efektywności łańcuchów dostaw – mówi Zbigniew Kępiński, Genius Lab Manager , Grupa Raben.

Podkreśla on także, że „nie jesteśmy pewni jak będzie wyglądało jutro, ale wiemy że będzie wyglądało zupełnie inaczej.” Przyszłość będzie należała do wszechobecnej sztucznej inteligencji i rozwiązań, które całkowicie zastąpią pracę ludzką. Dzięki machine learning, wszechotaczające nas roboty i maszyny, będą w stanie sama podejmować decyzje, realizować powierzone im zadania a przede wszystkim uczyć się i optymalizować swoje działanie. W każdym aspekcie logistyki, to sztuczna inteligencja będzie miała decyzyjną rolę, nastawioną na optymalizację, redukcję kosztów, ekologię i efektywność. Dzięki tak rozwiniętym systemom wspomagania decyzji, w przyszłości, człowiek w łańcuchu dostaw będzie w zasadzie jedynie inicjatorem procesu, a nie jego wykonawcą, tym zajmą się już wyrafinowane algorytmy i systemy. Jednak rola operatora logistycznego nie zniknie, nadal będzie on wspierał klienta w realizacji jego celów i planów biznesowych, z tą różnicą, że do wykorzystania będzie miał całą gamę rozwiązań cyfrowych ułatwiających i udoskonalających proces dostawy do finalnego użytkownika.

Aby przybliżyć wizję logistyki przyszłości swoim klientom i partnerom biznesowym, Grupa Raben przygotowała film “Raben – future of logistics”. Firma od wielu lat wprowadza innowacyjne rozwiązania, zarówno w procesach magazynowych i transportowych, jak również w zakresie narzędzi oraz systemów informatycznych. Wspiera ją w tym dział ds. badan i rozwoju Genius Lab, który brał udział w stworzeniu filmowej wizji logistyki jutra. Film „Raben – future of logistics” to symboliczna podróż przesyłki – tulipana, osadzona w przyszłości, gdzie autonomiczne ciężarówki, hyperloop czy w pełni zautomatyzowane magazyny, będą już standardem.

Współtworzący film dział Genius Lab w Grupie Raben, na co dzień zajmuje się szeroko pojętymi innowacjami, obejmującymi zarówno optymalizację już funkcjonujących procesów, jak i tworzenie zupełnie nowych modeli działania. Transport i logistyka niemal całkowicie „bez papieru”, zastosowanie mechanizmów „early warning” do przewidywania ewentualnych przesunięć w terminach dostawy, wykorzystanie zaawansowanych algorytmów przetwarzania obrazów do mierzenia wielkości przesyłki na wejściu do magazynu. Genius Lab prowadzi badania nad rozwiązaniami IoT oraz RPA (Robotic Process Automation), które maja ogromny potencjał do przekształcenia wielu procesów zachodzących w firmach logistycznych.
Obecnie Grupa Raben pracuje w ramach projektu ePOD2.0, nad aplikacją ETA (Estimated Time of Arrival), dzięki temu rozwiązaniu klienci i odbiorcy firmy uzyskają nie tylko informacje na temat aktualnego miejsca, w którym znajduje się ich przesyłka, ale i przewidywaną godzinę jej dostarczenia. Dzięki komunikacji online (GPS/eGPS) między kierowcą pojazdu, a firmowym systemem ze specjalnym algorytmem, połączonym z mapą, będzie można przewidzieć dotarcie do każdego z punktów dostawy na trasie kierowcy, a co ważniejsze, przewidzieć także ewentualne opóźnienia wynikające z ruchu drogowego. Taka transparentność wpłynie na koszty i poziom satysfakcji klientów Grupy Raben.  

(źr. Raben Group)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.