Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA wykonała pierwszy transport drogowy z Chin do Europy na karnecie TIR

Jak donoszą światowe media logistyczne, operator logistyczny CEVA Logistics zorganizował z powodzeniem pierwszą dostawę transportem samochodowym z Chin do Polski. To był również pierwszy transport drogowy, po przystąpieniu przez ChRL do Konwencji TIR, z wykorzystaniem karnetu TIR na całej trasie Chiny – Europa.

Ten pierwszy, pionierski transport samochodowy odbył się z chińskiego miasta Khorgos (położonego w pobliżu granicy z Kazachstanem) do Polski z wykorzystaniem procedury tranzytowej na bazie karnetu TIR. Czas przejazdu autem ciężarowym na tej trasie wyniósł 13 dni i był o 50 proc. tańszy od transportu lotniczego oraz od 30 do 50 proc. szybszy od transportu morskiego, a licząc jako dostawę door to door, może być szybszy od kolejowego od 30 do 50 proc. Tym samym CEVA otworzyła nową opcję transportu ładunków na trasie Chiny – Europa.

Ciężarówka wyruszyła z Khorgos w dniu 13 listopada, pokonując ok. 7 tys. kilometrów przez Kazachstan, Rosje i Białoruś, aż do Polski gdzie dotarła 24 listopada bez żadnych problemów, również pokonując sprawnie wszystkie granice. Zamknięcie karnetu TIR w miejscu docelowym nastąpiło po 13 dniach w dniu 26 listopada. W realizacji tego projektu CEVA Logistics korzystała z pomocy partnerów, do współpracy włączyli się IRU (Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego) oraz firmy Alblas i Jet-rail. Organizacja transportu drogowego na trasie Chiny - Europa z wykorzystaniem karnetu TIR była możliwa tylko dlatego, że Chiny jako 70 kraj podpisały międzynarodową Konwencję TIR i wprowadziły ją w życie w pierwszej połowie 2017 r.

Po udanej próbie, CEVA Logistica zapowiada uruchomienie regularnych dostaw samochodowych na trasie Chiny – Europa już w roku 2019.

(red.)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.