Dodaj ogłoszenie o pracy


Mniej wezwań assistance - łagodna zima sprzyja kierowcom

W tym roku wszystkich interwencji na drodze w okresie od 24 do 26 grudnia było o kilka procent mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku - wynika ze statystyk Europ Assistance Polska. Wśród kierowców, którzy skorzystali z assistance najwięcej osób zgłaszało problemy z silnikiem, rozładowanym akumulatorem i niesprawną elektryką w samochodzie lub potrzebowało pomocy po wypadku. Z kolei w okresie przedświątecznym kierowcy chętnie korzystali z usług informacyjnych oraz pomocy konsultantów concierge.

 

W te Święta blisko 1/3 wszystkich spraw dotyczyła problemów z silnikiem, a 26proc. spraw związanych było z koniecznością pomocy kierowcy, który uczestniczył w kolizji lub wypadku. To zdecydowanie mniej niż w okresie świątecznym 2010 roku, kiedy to liczba uczestników wypadków drogowych korzystających z assistance była wyższa o 30proc. Trzecią z kolei przyczyną wezwań drogowych były w te Święta rozładowane akumulatory i popsuta elektryka (20proc. zgłoszeń), a czwartą problemy z zawieszeniem oraz przebite opony (9proc. wezwań, o połowę mniej niż w Święta 2010 roku). Około 12proc. spraw stanowiły problemy m.in. z układem hamulcowym, czy kierowniczym oraz napędem. Ostatnie 4proc. wszystkich spraw to wezwania alarmowe w sytuacji np. zatrzaśnięcia kluczyków w aucie, braku paliwa, czy też zatankowania złego paliwa.

 

Pomoc w domu i na Sylwestra
Za to w tym roku zwiększyła się liczba spraw z zakresu assistance domowego, czyli interwencji specjalistów m.in. w przypadku zwarcia instalacji elektrycznej, zalania, czy awarii sprzętu domowego. Zdarzyło się również kilka interwencji powiązanych z włamaniem do domu klienta, które wymagały interwencji ślusarza oraz zabezpieczenia mienia klienta. W okresie przedświątecznym klienci chętnie korzystali również z usług informacyjnych oraz pomocy profesjonalnych konsultantów concierge. Wiele zapytań związanych było ze Świętami i Sylwestrem i  dotyczyło m.in. godzin otwarcia poszczególnych sklepów i centrów handlowych, ekspresowych przesyłek kurierskich, organizacji pomocy sprzątającej, ale także na przykład organizacji wizyty Mikołaja w domu w Wigilię, wyszukania oryginalnych i trudno dostępnych prezentów, czy też wyjazdów i imprez Sylwestrowych.
(źr. Europ Assistance Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.