Dodaj ogłoszenie o pracy


Fracht FWO Polska realizuje ekspresowe dostawy ponadgabarytów

Fracht FWO Polska, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze przemysłu, zrealizował niedawno ekspresową dostawę 10 kombajnów zbożowych z Polski do Dani. Ładunek wymagał zorganizowania specjalistycznych naczep oraz dokładnego zaplanowania czasu przejazdu, aby maszyny dotarły w jednym czasie do odbiorcy.  

Kombajny zbożowe, wyprodukowane przez wiodącego światowego producenta maszyn rolniczych - firmę New Holland, musiały dotrzeć do odbiorcy w całości, praktycznie bez demontażu. Zorganizowanie transportu dla całej partii 10 kombajnów o wadze 10 ton każdy i wymiarach (po zdjęciu kół) - wysokość 3,5 m, szerokość 3 m oraz długość ponad 8 m, wymagało wynajęcia specjalistycznych naczep samochodowych. Operator zorganizował 10 takich platform, a cała partia maszyn dotarła na miejsce w tym samym dniu. Załadunek kombajnów odbył się w sobotę w fabryce w Płocku i już po dwóch dniach - w poniedziałek zjeżdżały one z naczep w miejscu docelowym na wyspie Fionia w Danii. Była to dostawa bezpośrednia bez żadnych przeładunków po drodze. Aby ją wykonać, Fracht FWO Polska musiał uprzednio pozyskać odpowiednie zezwolenia na przejazdy ponadgabarytowe po drogach polskich, niemieckich i duńskich – w sumie na trasę o długości około 1150 km.

Przygotowanie i zaplanowanie tak szybkiego transportu just-in-time dla tak dużej partii ładunków ponadgabarytowych w jednym czasie, oprócz pozyskania wymienionych wyżej zezwoleń na drogi, wymagało zarezerwowania 10 specjalistycznych środków transportu w jednym momencie, co nie jest łatwe przy ograniczonym dostępie do tego typu taboru na polskim rynku. Należało też dokładnie zabezpieczyć ładunek odpowiednimi łańcuchami o klasie wytrzymałości dla określonego tonażu i zamocować go zgodnie z instrukcjami klienta, aby nie uszkodzić mechanizmu i obudowy kombajnów. Spedytorzy wykorzystali tutaj swoją cenną wiedzę i wieloletnie doświadczenie w organizacji tego typu dostaw. - Ładunek na miejsce dotarł w ekspresowym tempie, jak na taki transport. Była to wyjątkowa usługa just-in-time, bo przewozy ponadgabarytów wymagają dużej ostrożności i spełnienia szeregu wymogów na drogach, w tym również w zakresie ograniczenia prędkości – wyjaśnia Jarosław Jankowski, kierownik ds. rozwoju, Fracht FWO Polska. – Przygotowanie skumulowanej dostawy 10-u ciężkich maszyn rolniczych, wymagało dokładnego zaplanowania załadunku i wyliczenia czasu przejazdu – podkreśla Jarosław Jankowski.

Warto wspomnieć, że to nie jedyna dostawa just-in-time nietypowych ładunków. Fracht FWO Polska organizuje transporty różnych grup towarów, korzystając ze wszystkich innych gałęzi transportowych, w tym frachtu morskiego, lotniczego (łącznie z czarterem samolotów frachtowych), transportu kolejowego oraz żeglugi śródlądowej, na trasach krajowych i zagranicznych. Operator dzięki rozległej globalnej sieci partnerów Grupy Fracht jest w stanie zorganizować dostawę do najbardziej odległych miejsc na świecie. Firma realizuje łańcuchy dostaw głównie dla branż: energetycznej, maszynowej, chemicznej i automotive.

(źr. Fracht FWO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.