Dodaj ogłoszenie o pracy


Grupa Fracht korzysta z inteligentnych systemów do obsługi konosamentów morskich

Grupa Fracht, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze przemysłu, rozpoczęła w lipcu współpracę z CargoX, dostawcą innowacyjnego rozwiązania opartego na platformie blockchain. Teraz spółki Grupy Fracht oraz ich klienci mogą korzystać z inteligentnych systemów do obsługi konosamentów w transporcie morskim.

Innowacyjna platforma CargoX Smart Bill of Lading umożliwia firmom wystawianie i obsługę oryginalnych listów przewozowych w sieci blockchain Ethereum, ułatwiając cyfrowe przeniesienie własności morskiego listu przewozowego, a tym samym powiązanych aktywów od nadawcy do odbiorcy, agenta morskiego, armatora, czy też do spedytora. Ethereum to zdecentralizowana platforma w chmurze, która obsługuje „inteligentne” kontrakty na bazie aplikacji działających dokładnie tak, jak je zaprogramowano i co ważne bez ingerencji stron trzecich. Konosamenty i dokumentacja im towarzysząca są udostępniane w chmurze danych w zaszyfrowanej postaci. Połączenie tych narzędzi pozwoliło stworzyć pierwsze w pełni cyfrowe i bezpieczne rozwiązanie do obsługi konosamentu morskiego.
- Zawsze wierzyliśmy, że nastąpi rewolucja w cyfryzacji transportu morskiego i dokładnie zbadaliśmy wszystkie aspekty rozwoju dokumentacji online - powiedział Ruedi Reisdorf, właściciel Grupy Fracht. – Jako dostawcy usług logistycznych musimy dorównać rynkowi naszych klientów i wybrać najlepsze dostępne narzędzia. Przeprowadziliśmy różne testy z użyciem blockchain w wysyłkach ładunków, ale najbardziej odpowiedni do wprowadzenia na platformę okazał się list przewozowy, ponieważ jest dokumentem wartościowym, który potrzebuje wyjątkowego bezpieczeństwa. Blockchain to jedno z najlepszych zastosowań dla konosamentów – podkreślił Ruedi Reisdorf.

- Grupa Fracht jest jedną z tych firm, które udowadniają, że zmiana jest jedyną stałą w biznesie. Zawsze zastanawia się, jak dostosować się do otaczającego ją środowiska biznesowego, gdzie znaleźć nowe możliwości i jak pamiętać o globalnym dobru wspólnym. Działalność i wartości Grupy Fracht są podobne do tego w jaki sposób zaprojektowaliśmy nasze rozwiązanie - patrząc na otoczenie zewnętrzne, przewidujemy co przyniesie przyszłość. Tutaj liczą się nie tylko zyski, ale także optymalne procesy, od szybszego i bezpieczniejszego transferu dokumentów, aż po zoptymalizowane przepływy finansowe – mówił Stefan Kukman, CEO i założyciel CargoX.

Cyfryzacja nabrała szybkiego tempa we wszystkich etapach łańcucha dostaw. Na aplikacjach powstaje coraz więcej rozwiązań i nowych standardów branżowych. Te aplikacje działają na specjalnie zbudowanej infrastrukturze blockchainowej, niezwykle potężnej, współużytkowanej globalnie, która może przenosić prawa własności tj. prawa do konosamentu, czy dokumenty dotyczące własności nieruchomości. - Wiadomość o współpracy z CargoX przyjęliśmy z wielkim entuzjazmem. Już analizujemy wdrożenie technologii blockchain w łańcuchach dostaw do wykorzystania w ramach oferowanych przez nas usług i cieszymy się z korzyści, jakie otrzymają nasi klienci z digitalizacji konosamentu, a przede wszystkim z przejrzystości i bezpieczeństwa – skomentował Andrzej Bułka, dyrektor zarządzający Fracht FWO Polska.  

(źr. Fracht FWO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.