Dodaj ogłoszenie o pracy


Alpega przejęła giełdę ładunków Wtransnet

Wtransnet, giełda ładunków dołącza do portfela giełd ładunków należących do Grupy Alpega, na czele z Teleroute, BursaTransport i 123Cargo.
Po 22 latach na rynku, własność Grupy Wotrant SL z siedzibą w Terrassa, Hiszpania, giełda ładunków  Wtransnet dołącza do giełd należących do Grupy Alpega: Teleroute, Bursa Transport i 123cargo, które mają silną pozycję w takich regionach jak Francja, Benelux i Rumunia.

Alpega założona w 2017 roku, jest światowym dostawcą zindywidualizowanego oprogramowania logistycznego, włączając rozwiązania do zarządzania transportem (TMS) i giełdy ładunków. Włączenie hiszpańskiego  Wtransnet, z 11,5 tys. firm zrzeszonych i mocną pozycją - poza Półwyspem Iberyjskim, również we Francji, Włoszech, wnosi do Grupy wzrost przepływów towarów i pojazdów ciężarowych. Przekłada się to szerszy dostęp do rynku w Europie. Wraz z przejęciem Wtransnet, Alpega rozszerza również swoją sieć operatorów logistycznych i firm transportowych do ponad 70 tys. członków w całej Europie. W tym celu przewiduje się, że wszystkie marki Grupy, w tym Wtransnet, będą nadal działać na rynku pod własną nazwą, skupiając się na odmiennych obszarach geograficznych.

Alpega zapowiada dalsze inwestycje w innowacyjne produkty związane z giełdami ładunków, dodając nowe funkcje, które pozwolą zwiększyć wydajność w codziennych działaniach operacyjnych.

(źr. Wtransnet)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.