Dodaj ogłoszenie o pracy


Fracht FWO Polska nie ustaje w rozwoju partnerstwa polsko-amerykańskiego

Fracht FWO Polska, globalny operator logistyczny dla przemysłu, jeden z najbardziej znaczących spedytorów w obsłudze i organizacji dostaw towarów pomiędzy Polską a USA, nie ustaje w działalności na rzecz rozwoju partnerstwa polsko – amerykańskiego. Pod koniec maja, firma gościła grupę 19 słuchaczy programu MBA Global Leadership Executive z Naveen Jindal School of Management działającej przy University of Texas w Dallas, USA. Celem ich wizyty było poznanie polskiego rynku, a także zasad obsługi wymiany handlowej pomiędzy naszym krajem a Stanami Zjednoczonymi.

Każdego roku słuchacze MBA Global Leadership Executive University of Texas w Dallas wybierają jeden kraj, do którego udają się z wizytą, aby poznać wybrany rynek, zasady konkurowania i funkcjonowania gospodarki, a także jego kulturę. W tym roku wytypowali Polskę, gdzie otrzymali zaproszenia do odwiedzenia kilku firm, instytucji i uczelni. Jedną z nich był Fracht FWO Polska, obok Ernst&Young, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu czy Akademii Leona Koźmińskiego. W ich gronie byli managerowie z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym, którzy reprezentują koncerny amerykańskie i znane globalne firmy. W warszawskiej siedzibie Fracht FWO Polska, od managerów firmy dowiedzieli się jak działa polski rynek usług spedycyjno - logistycznych, jak operator buduje swoją przewagę konkurencyjną w Polsce i w Europie Środkowo - Wschodniej.
- Z pewnością takie spotkania umacniają relacje między naszymi krajami i lepiej rozumiemy zasady funkcjonowania biznesu po obu stronach. Cieszę się z odwiedzin amerykańskich managerów, którzy mogli bliżej poznać nie tylko Fracht FWO w Polsce, ale przede wszystkim nasz kraj i perspektywy rozwoju polsko – amerykańskiej wymiany handlowej – mówi Andrzej Bułka, dyrektor generalny Fracht FWO Polska.

Stany Zjednoczone są na liście 10 najważniejszych partnerów handlowych Polski (obok Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch, Holandii, Francji, Czech, Szwecji, Hiszpanii i Rosji) i trzecim wśród państw spoza Unii Europejskiej (po Chinach i Rosji). W 2017 roku osiągnęliśmy najwyższe wyniki w historii polsko – amerykańskiej wymiany handlowej. Obroty handlowe pomiędzy Polską a USA w ub.r. wyniosły prawie 12 mld USD (o ponad 20 proc. więcej niż w roku poprzednim). Jak wynika z danych Foreign Trade Division, U.S. Census Bureau - wartość polskiego eksportu do USA wyniosła 7,11 mld USA (wzrost o 1,15 mld USD w stosunku do roku poprzedniego), z kolei wartość importu z USA do Polski opiewała na kwotę 4,53 mld USD (o 87 mln USD więcej niż w poprzednim roku). Według danych Ministerstwa Rozwoju, w 2017 r. z Polski do USA eksportowano głównie sprzęt transportowy (23 proc.), elektronikę i sprzęt komputerowy (13,5 proc.), maszyny z wyjątkiem elektrycznych (13 proc.), produkty żywnościowe (7,6 proc.), sprzęt elektryczny, urządzenia i komponenty (7,5 proc.), meble i wyposażenie (5,6 proc.) oraz inne produkty (o wartości 2,1 mld USD). Z kolei polski import z USA w 2017 r. dotyczył głównie sprzętu transportowego (30 proc.), elektroniki i sprzętu komputerowego (14 proc.), maszyn z wyjątkiem elektrycznych (10 proc.), chemikaliów (7 proc.), innych o wartości 1,8 mld USD.

Fracht FWO Polska realizuje dostawy do / z USA, wspierając od kilkunastu lat rozwój polskiego biznesu na amerykańskim rynku. Operator obsługuje transporty wszystkich wyżej wymienionych grup towarowych w zakresie frachtu morskiego i lotniczego, zarówno w imporcie jak i eksporcie, a także dostawy door – to – door na terenie USA. Warto przy tym wspomnieć, że Fracht FWO jako lokalny operator kolejowy w Stanach Zjednoczonych posiada własny tabor specjalistycznych wagonów do transportu ładunków ciężkich, co znacznie upraszcza organizację transportu i poszerza możliwości w zakresie wykorzystania tej gałęzi transportu w USA i Kanadzie. 

W tym roku Fracht FWO Polska został uhonorowany Nagrodą Uznania przez Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku za zaangażowanie i znaczący wkład w polsko - amerykańskie partnerstwo gospodarcze.

(źr. Fracht FWO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.