Dodaj ogłoszenie o pracy


C.H. Robinson uruchamia przewozy kolejowe na trasach euroazjatyckich

C.H. Robinson wprowadził do swojego portfolio, usługi transportu kolejowego pomiędzy Chinami i Europą. Nowa oferta łączy dziewięć terminali w Chinach z ośmioma europejskimi miastami, w tym z jedną w Polsce – portem w Małaszewiczach. Usługa obejmuje odbiór pustych kontenerów, odbiór w fabrykach, obsługę zgłoszeń celnych w kraju pochodzenia, odprawę celną i dalszą, paneuropejską dystrybucję poprzez usługi intermodalne i transport ciężarowy na obszarach docelowych. Wśród dostępnych opcji jest obsługa pełnych składów kolejowych, pojedynczych i wielu kontenerów, przesyłek niepełnokontenerowych (LCL) oraz ładunków ponadwymiarowych.

- Rozszerzenie portfolio o kolejowe trasy euroazjatyckie, pozwoli w pełni wykorzystać potencjał regionu – w tym również Polski – wzmacniając ich rolę w międzynarodowej spedycji. Nowa usługa stanowi świetne uzupełnienie dotychczasowej oferty transportu morskiego i lotniczego, dzięki którym zapewniamy klientom kompleksowe i różnorodne opcje współpracy w ramach transportu między Chinami i Europą - powiedział  Arkadiusz Glinka, dyrektor transportu na Europę Środkowo-Wschodnią.
Każdy transport pociągiem towarowym wymaga ok. 18-20 dni na ukończenie trasy między terminalami w Zhengzhou, Suzhou, Chongqing, Chengdu, Wuhan, Yiwu, Xiamen, Shenzhen i Kantonie w Chinach a miastami w Europie: Małaszewiczami, Hamburgiem, Duisburgiem, Mediolanem, Tilburgiem, Lyonem, Paryżem i Barking.

(źr. C.H. Robinson)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.