Dodaj ogłoszenie o pracy


C.H. Robinson uruchamia przewozy kolejowe na trasach euroazjatyckich

C.H. Robinson wprowadził do swojego portfolio, usługi transportu kolejowego pomiędzy Chinami i Europą. Nowa oferta łączy dziewięć terminali w Chinach z ośmioma europejskimi miastami, w tym z jedną w Polsce – portem w Małaszewiczach. Usługa obejmuje odbiór pustych kontenerów, odbiór w fabrykach, obsługę zgłoszeń celnych w kraju pochodzenia, odprawę celną i dalszą, paneuropejską dystrybucję poprzez usługi intermodalne i transport ciężarowy na obszarach docelowych. Wśród dostępnych opcji jest obsługa pełnych składów kolejowych, pojedynczych i wielu kontenerów, przesyłek niepełnokontenerowych (LCL) oraz ładunków ponadwymiarowych.

- Rozszerzenie portfolio o kolejowe trasy euroazjatyckie, pozwoli w pełni wykorzystać potencjał regionu – w tym również Polski – wzmacniając ich rolę w międzynarodowej spedycji. Nowa usługa stanowi świetne uzupełnienie dotychczasowej oferty transportu morskiego i lotniczego, dzięki którym zapewniamy klientom kompleksowe i różnorodne opcje współpracy w ramach transportu między Chinami i Europą - powiedział  Arkadiusz Glinka, dyrektor transportu na Europę Środkowo-Wschodnią.
Każdy transport pociągiem towarowym wymaga ok. 18-20 dni na ukończenie trasy między terminalami w Zhengzhou, Suzhou, Chongqing, Chengdu, Wuhan, Yiwu, Xiamen, Shenzhen i Kantonie w Chinach a miastami w Europie: Małaszewiczami, Hamburgiem, Duisburgiem, Mediolanem, Tilburgiem, Lyonem, Paryżem i Barking.

(źr. C.H. Robinson)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.