W 2017 r. Dachser po raz pierwszy osiągnął przychód przekraczający 6 mld euro. Ten globalny operator logistyczny zwiększył swoje skonsolidowane przychody brutto o 7,2 proc. do poziomu 6,12 mld euro. Dachser ustanowił także nowy rekord spółki, przewożąc łącznie 81,7 mln przesyłek (wzrost o 2,1 proc.), których łączny tonaż sięgnął 39,8 mln ton (wzrost o 4,3 proc.). Na całym świecie Dachser stworzył w 2017 r. 1 648 nowych miejsc pracy.
- Systematycznie realizowaliśmy naszą skuteczną strategię eksportową dla przewozów drogowych w Europie i wykorzystaliśmy mocny wiatr w plecy pod postacią ożywienia w globalnym handlu – wyjaśnia Bernhard Simon, CEO Dachser. – Znaczący wzrost przychodów osiągnęliśmy przede wszystkim dzięki wzrostowi stawek w transporcie lotniczym i morskim.
W 2017 roku w ramach obszaru biznesowego Road Logistics, na który składają się przewóz i magazynowanie towarów przemysłowych (European Logistics) oraz żywności (Food Logistics) — Dachser osiągnął przychód brutto w wysokości 4,44 mld euro (+3,1 proc.). Liczba przesyłek i ich tonaż zwiększyły się odpowiednio o 2,1 proc. i 3,6 proc. W obszarze biznesowym European Logistics (EL) nieustanne skupienie na eksporcie w Europie w ramach sieci EL kolejny raz przyniosło mocny wzrost. Trend ten dotyczy przede wszystkim jednostki European Logistics w Europie Północno-Środkowej, która zaraportowała imponujący wzrost o 7,4 proc., ale także we Francji i Maghrebie oraz na Półwyspie Iberyjskim odnotowano dynamiczny wzrost logistyki kontraktowej. – Niemcy pozostają trzonem naszej działalności, ale Francja jest na dobrej drodze, aby również nadawać tempo w dziedzinie transgranicznego transportu drogowego. W ostatnich latach konsekwentnie rozwijaliśmy tę strategiczną oś logistyczną – wyjaśnia Bernhard Simon.
W obszarze Food Logistics operator po raz kolejny osiągnął wzrost powyżej przeciętnej, co zawdzięczał głównie rynkowi niemieckiemu oraz kilku nowym klientom obsługiwanym w zakresie transportu transgranicznego. W obszarze Air & Sea Logistics (ASL) w 2017 r. prężny rozwój biznesu w połączeniu ze wzrostem stawek przewozowych – zwłaszcza w transporcie lotniczym - wygenerował wzrost przychodów o 15,7 proc. do poziomu 1,79 mld euro. Wszystkie trzy regionalne jednostki ASL zanotowały dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów. Jednostka azjatycka osiągnęła największy wzrost - przekraczający 20%. Łączna liczba obsłużonych przesyłek wzrosła o 6,7 proc., podczas gdy TEU i tonaż zwiększyły się odpowiednio o 8,5 proc. i 23,3 proc. - Transport lotniczy i morski to zmienny biznes, w którym obroty często wahają się między skrajnościami. Jednakże, staramy się skupić na zapewnieniu trwałego rentownego wzrostu. Dlatego też coraz bardziej dopasowujemy nasze dwa obszary biznesowe i dążymy do dalszej integracji naszego systemu – mówi Bernhard Simon.
Inwestycje w sieć i personel
Mimo korzystnej koniunktury, która utrzymywała się także w pierwszym kwartale 2018 r., Bernhard Simon zauważa wyzwania, które potencjalnie mogą ograniczać przyszły rozwój. To zmienny stopień dostępności przestrzeni ładunkowej i coraz większy brak kierowców. – W związku z tym szkolenia są naszym największym priorytetem – deklaruje CEO Dachser. W 2017 r. 22 pierwszych kierowców ciężarówek ukończyło swoje szkolenia w spółce-córce, Dachser Service und Ausbildungs GmbH w Niemczech. W tym samym roku 106 kierowców rozpoczęło szkolenie w 35 oddziałach w Niemczech. – Chcemy co roku zwiększać liczbę kursantów i wdrożyć nasz program jakości również w innych krajach - zapowiada Bernhard Simon. Inwestycje Dachser w oddziały sieci, flotę, technologię i systemy IT zwiększyły się w 2017 r. o 5 proc. - do 136 mln euro. – W ubiegłym roku bardzo rozwinęliśmy naszą infrastrukturę w Niemczech, zwłaszcza jej część związaną z obsługą biznesu spożywczego – mówi Bernhard Simon. Dachser ogłosił, że przeznacza kolejne 188 mln euro na inwestycje w 2018 r., tym razem skupiając się na towarach przemysłowych.
(źr. Dachser)