Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser notuje dalszy wzrost wyników – już 6 mld euro

W 2017 r. Dachser po raz pierwszy osiągnął przychód przekraczający 6 mld euro. Ten globalny operator logistyczny zwiększył swoje skonsolidowane przychody brutto o 7,2 proc. do poziomu 6,12 mld euro. Dachser ustanowił także nowy rekord spółki, przewożąc łącznie 81,7 mln przesyłek (wzrost o 2,1 proc.), których łączny tonaż sięgnął 39,8 mln ton (wzrost o 4,3 proc.). Na całym świecie Dachser stworzył w 2017 r. 1 648 nowych miejsc pracy.

- Systematycznie realizowaliśmy naszą skuteczną strategię eksportową dla przewozów drogowych w Europie i wykorzystaliśmy mocny wiatr w plecy pod postacią ożywienia w globalnym handlu – wyjaśnia Bernhard Simon, CEO Dachser. – Znaczący wzrost przychodów osiągnęliśmy przede wszystkim dzięki wzrostowi stawek w transporcie lotniczym i morskim.
W 2017 roku w ramach obszaru biznesowego Road Logistics, na który składają się przewóz i magazynowanie towarów przemysłowych (European Logistics) oraz żywności (Food Logistics) — Dachser osiągnął przychód brutto w wysokości 4,44 mld euro (+3,1 proc.). Liczba przesyłek i ich tonaż zwiększyły się odpowiednio o 2,1 proc. i 3,6 proc. W obszarze biznesowym European Logistics (EL) nieustanne skupienie na eksporcie w Europie w ramach sieci EL kolejny raz przyniosło mocny wzrost. Trend ten dotyczy przede wszystkim jednostki European Logistics w Europie Północno-Środkowej, która zaraportowała imponujący wzrost o 7,4 proc., ale także we Francji i Maghrebie oraz na Półwyspie Iberyjskim odnotowano dynamiczny wzrost logistyki kontraktowej.  – Niemcy pozostają trzonem naszej działalności, ale Francja jest na dobrej drodze, aby również nadawać tempo w dziedzinie transgranicznego transportu drogowego. W ostatnich latach konsekwentnie rozwijaliśmy tę strategiczną oś logistyczną – wyjaśnia Bernhard Simon.

W obszarze Food Logistics operator po raz kolejny osiągnął wzrost powyżej przeciętnej, co  zawdzięczał głównie rynkowi niemieckiemu oraz kilku nowym klientom obsługiwanym w zakresie transportu transgranicznego. W obszarze Air & Sea Logistics (ASL) w 2017 r. prężny rozwój biznesu w połączeniu ze wzrostem stawek przewozowych – zwłaszcza w transporcie lotniczym - wygenerował wzrost przychodów o 15,7 proc. do poziomu 1,79 mld euro. Wszystkie trzy regionalne jednostki ASL zanotowały dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów. Jednostka azjatycka osiągnęła największy wzrost - przekraczający 20%. Łączna liczba obsłużonych przesyłek wzrosła o 6,7 proc., podczas gdy TEU i tonaż zwiększyły się odpowiednio o 8,5 proc. i 23,3 proc. - Transport lotniczy i morski to zmienny biznes, w którym obroty często wahają się między skrajnościami. Jednakże, staramy się skupić na zapewnieniu trwałego rentownego wzrostu. Dlatego też coraz bardziej dopasowujemy nasze dwa obszary biznesowe i dążymy do dalszej integracji naszego systemu – mówi Bernhard Simon.

Inwestycje w sieć i personel
Mimo korzystnej koniunktury, która utrzymywała się także w pierwszym kwartale 2018 r., Bernhard Simon zauważa wyzwania, które potencjalnie mogą ograniczać przyszły rozwój. To zmienny stopień dostępności przestrzeni ładunkowej i coraz większy brak kierowców. – W związku z tym szkolenia są naszym największym priorytetem – deklaruje CEO Dachser. W 2017 r. 22 pierwszych kierowców ciężarówek ukończyło swoje szkolenia w spółce-córce,  Dachser Service und Ausbildungs GmbH w Niemczech. W tym samym roku 106 kierowców rozpoczęło szkolenie w 35 oddziałach w Niemczech. – Chcemy co roku zwiększać liczbę kursantów i wdrożyć nasz program jakości również w innych krajach - zapowiada Bernhard Simon. Inwestycje Dachser w oddziały sieci, flotę, technologię i systemy IT zwiększyły się w 2017 r. o 5 proc. - do 136 mln euro.  – W ubiegłym roku bardzo rozwinęliśmy naszą infrastrukturę w Niemczech, zwłaszcza jej część związaną z obsługą biznesu spożywczego – mówi Bernhard Simon. Dachser ogłosił, że przeznacza kolejne 188 mln euro na inwestycje w 2018 r., tym razem skupiając się na towarach przemysłowych.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.