Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser przymierza się do zakupu eletrycznych ciężarówek o dmc 18 ton

Dachser, wkrótce rozpocznie testy w pełni elektrycznego ciężkiego pojazdu eActros, wyprodukowanego przez Mercedes-Benz. Dachser jest jedną z pierwszych firm, do której trafi innowacyjny model ciężarówki. Operator będzie testował eActrosa przez 12 miesięcy.

Pojazd eActros występuje w trzech wersjach, z których Dachser wybrał model o masie całkowitej wynoszącej 18 ton. W aucie tym wykorzystywana jest ta sama rama, co w zwykłych modelach Actros, jednak są one napędzane przez dwa silniki elektryczne o napięciu 400 V i mocy 125 kW oraz o maksymalnym momencie obrotowym 485 Nm. Takie parametry pozwalają uzyskać 11000 Nm, co oznacza, że pod względem osiągów eActros jest na równi z ciężarówkami z silnikiem Diesla. Pojazd zasilany jest za pomocą jedenastu pakietów akumulatorowych zabezpieczonych stalową obudową. Maksymalne dopuszczalne obciążenie osi wynosi 11,5 tony, zapewniając nawet 200 km zasięgu.
- Projekt dystrybucji miejskiej Dachser, pierwotnie jako projekt badawczy ukierunkowany na opracowanie zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań w zakresie dostaw w centrach miast, osiągnął znaczny rozmach i wpisał się w ducha czasu. Dzięki wykorzystywaniu różnych rozwiązań, a także doświadczeniu i danym zebranym na podstawie testów pilotażowych w Paryżu i Stuttgarcie, oddziały Dachser mogą i będą aktywnie działać na terenie dużych miast oraz współpracować z nimi w celu opracowania rozwiązań przyszłości w zakresie dystrybucji miejskiej - mówi Stefan Hohm, dyrektor działu rozwiązań korporacyjnych, badań i rozwoju w Dachser.

(źr. Dachser)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.