Dodaj ogłoszenie o pracy


Dworzec Drzewny w Porcie Gdańsk wymaga natychmiastowej modernizacji

Dworzec Drzewny to jedno z nabrzeży, które wymaga natychmiastowej modernizacji. Od lat nieużywany, niebawem przejdzie diametralną zmianę i zyska zupełnie nowe możliwości – poinformował Zarząd Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG).

Modernizacja nabrzeża Dworzec Drzewny jest jednym z zadań w projekcie obejmującym przebudowę toru wodnego. Projekt jest w 85 proc. dofinansowany z instrumentu CEF (Connecting Europe Facility - Łącząc Europę). Oprócz niego dzięki unijnym środkom prace obejmą także pogłębienie toru wodnego i modernizację Nabrzeża Oliwskiego, Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeża Mew oraz Zbożowego wraz z fragmentem nabrzeża przy Twierdzy Wisłoujście. Łącznie to ok. 5 km odnowionej infrastruktury. Projekty finansowane z instrumentu CEF zakończą się do 2020 roku włącznie. Do tego czasu inwestycje w Porcie Gdańsk będą kosztować ok. miliarda złotych. W połowie grudnia 2017 roku ZMPG ogłosił przetarg na modernizację nabrzeża Dworzec Drzewny. Oferty złożyło osiem konsorcjów (Roverpol i Cyes Maritime Works; NDI S.A. oraz NDI sp. z o.o.; Strabag i Ed. Zueblin A.G.; Soletanche Polska, Soletanche Bachy oraz Warbud; PORR i Energopol-Szczecin), a także trzy przedsiębiorstwa (Budimex, Doraco oraz Polaqua). Wszyscy potencjalni wykonawcy deklarują ukończenie prac w ciągu 96 tygodni od momentu podpisania umowy.

- Dworzec Drzewny jest nabrzeżem, którego od wielu lat nie eksploatowano. Przez takie zaniedbania popadł w ruinę i stracił wszelkie możliwości przeładunkowe. Chcemy je rozbudować, by znów tętniło życiem portowym. Zakładamy, że będzie to nabrzeże uniwersalne. Obecnie ma konstrukcję skarpową, co należy zmienić. Musimy także m.in. przesunąć linię odbojową - mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Prace na tym nabrzeżu skupią się na rozbudowie ok. 1220 metrów. Wykonawca przeprowadzi m.in. roboty rozbiórkowe, ziemne, czerpalne i umacniające dno, prace sanitarne oraz drogowo-kolejowe. - Powstanie nowa ścianka szczelna, nowe linie odbojowe i cumownicze. Dzięki temu przy Dworcu Drzewnym będą obsługiwane największe jednostki, które wchodzą do Portu Wewnętrznego - o zanurzeniu do 10,6 metrów - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury.

(źr. Port Gdańsk)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.