Pick-by-Frame® to innowacyjne rozwiązanie do obsługi kompletacji produktów handlowych w magazynach arvato Polska, z zastosowaniem technologii i we współpracy z firmą LUCA Systemy Logistyczne. Metoda opiera się na standardowym multi-kompletacyjnym wózku, do którego dokuje się samonośną ramę wyposażoną w cyfrowe wyświetlacze ledowe sprzężoną radiowo (Wi-Fi) z centralnym systemem IT, w tym przypadku SAP.
W swoim założeniu rozwiązanie ma on wspomagać personel magazynowy w procesie komisjonowania. Chcąc sprostać wymaganiom ciągłego zwiększania wydajności procesu logistycznego oraz ilości wysyłanych produktów, arvato postanowiło wdrożyć w swoim centrum usługowo-logistycznym w Błoniu k. Warszawy nowatorski system Pick-by-Frame® do obsługi logistycznej procesu kompletacji produktów handlowych dla jednego z wiodących operatorów telefonii komórkowej w Polsce. W swoim założeniu ma on wspomagać personel magazynowy w procesie komisjonowania. Jego podstawowym zadaniem jest optymalizacja w procesie zbierania towarów handlowych w strefie kompletacji, ma również sprostać zwiększającym się wymaganiom dotyczącym jakości kompletowania przy jednoczesnej redukcji kosztów. Metoda funkcjonowania Pick-by-Frame® opiera się na standardowym multi-kompletacyjnym wózku, do którego dokuje się samonośną ramę wyposażoną w cyfrowe wyświetlacze ledowe sprzężoną radiowo (Wi-Fi) z centralnym systemem IT, w tym przypadku SAP.
Takie rozwiązanie pozwala optymalnie wykorzystać kapitał zaangażowany w technikę, gdyż wózki po kompletacji często oczekują na wysyłkę przygotowanych na nich zleceń i są w tym czasie niewykorzystane. W systemie Pick-by-Frame® wózek faktycznie czeka, ale technika, czyli rama pracuje, gdyż wykorzystana jest do następnej kompletacji.
Zlecenia do wózka przypisuje się pakietowo, a wysterowanie polega na wyznaczeniu optymalnej marszruty kompletacyjnej. Pracownik magazynu pobiera odpowiednie ilości produktów handlowych wskazane na wyświetlaczu centralnym i umieszcza je na odpowiednich miejscach na wózku zgodnie ze wskazaniem wskaźników diodowych umieszczonych pod gniazdami. Dodatkowo pracownik magazynu jest zobowiązany potwierdzić każde pobranie przyciskiem kwitującym lub czytnikiem kodów kreskowych rejestrując numer referencji, eliminując w ten sposób możliwość popełnienia błędu, co może się zdarzyć w przypadku tradycyjnego rozwiązania z wykorzystaniem papieru. W trakcie procesu rama wskazuje, na jakim etapie kompletacji znajduje się pakiet, sygnalizując także zakończenie procesu kompletacji. Takie połączenie techniki z informatyką daje dodatkowy efekt optymalizacyjny, który pozwoli docelowo zrezygnować ze specyfikacji kompletacyjnej w formie papierowej, obniżyć koszty, a także szybko ocenić faktyczną efektywność procesu kompletacji. Dzięki temu uzyskujemy możliwość wysterowania procesem w celu wyeliminowania wąskiego gardła – mówi Waldemar Kaczmarek, Dyrektor Obszaru Telco i Nowe Technologie w arvato Polska.
arvato Polska obsługuje logistycznie między innymi branżę telekomunikacyjną i TV-płatnej. Centrum Usługowo-Logistyczne w Błoniu rozpoczęło działalność w kwietniu 2005. W skład usług realizowanych przez arvato wchodzą przyjęcie i składowanie produktów, kompletacja i wysyłka produktów do klientów indywidualnych oraz biznesowych na każdorazowe zlecenie klienta, kompletacja zestawów sprzedażnych oraz obsługa zwrotów, refreshing urządzeń i pomoc przy rozpatrywaniu reklamacji.
(źr. arvato Polska)