Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser Polska podsumował rozwój usług DIY

Dachser, podsumował rok 2017 w usługach DIY, odnotowując 28 proc. wzrost liczby przesyłek z produktami z branży „ogród i dom”. Jednocześnie liczba przesyłek z towarami polskich eksporterów dla europejskich sieci DIY wzrosła o blisko 65 proc. r/r.

W Polsce Dachser specjalizuje się w obsłudze eksporterów, a wśród nich szczególnie silną grupę klientów stanową producenci wysyłający swoje wyroby do zagranicznych sklepów budowlano-ogrodniczych. Lata 2016 i 2017 r. były szczególnie korzystne pod względem umacniania się firmy na tym rynku. - Tak duża dynamika wypracowana przez Dachser Polska to powód do dumy. Coraz lepsze wyniki w obszarze obsługi eksportu sektora DIY są efektem kilku czynników. Z jednej strony sprzyja nam korzystna koniunktura gospodarcza w Europie, dzięki której ta branża stale się rozwija. Jednocześnie polscy producenci coraz odważniej walczą o miejsce na zagranicznych rynkach. Europejskie sieci DIY są dla nich szczególnie atrakcyjnym odbiorcą, a Dachser ze swoim know-how i doświadczeniem w tej dziedzinie umożliwia zaistnienie wielu polskim markom na unijnych rynkach – mówi Juliusz Pakuński, kierownik rozwoju biznesu DIY-Logistics Dachser Polska.

Ciężarówki Dachsera dostarczają towary do sklepów sieci DIY na terenie całej Europy. Z Polski do zagranicznych sieci typu „dom i ogród” operator transportuje m.in. wyposażenie łazienek, w tym meble i armaturę, urządzenia grzewcze i sanitarne, produkty ogrodnicze czy elektronarzędzia. Najwięcej produktów polskich eksporterów trafia na rynek niemiecki, największy pod względem obrotów w Europie rynek DIY. Firma robi codzienne wysyłki do 18 tys. sklepów w określonych oknach czasowych. Operator świadczy także usługi magazynowania z konfekcjonowaniem towaru na podstawie zamówień sklepu, etykietowanie palet zgodnie z wymaganiami danej sieci  czy usługi związane z obsługą towarów na terenie sklepu - kontrolą jakości, wyłożeniem ich na półki i zadbaniem o odpowiednią ekspozycję czy organizacją akcji promocyjnych. Firma może się też zająć obsługą zwrotów i reklamacji.
(red./źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.