Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser Polska podsumował rozwój usług DIY

Dachser, podsumował rok 2017 w usługach DIY, odnotowując 28 proc. wzrost liczby przesyłek z produktami z branży „ogród i dom”. Jednocześnie liczba przesyłek z towarami polskich eksporterów dla europejskich sieci DIY wzrosła o blisko 65 proc. r/r.

W Polsce Dachser specjalizuje się w obsłudze eksporterów, a wśród nich szczególnie silną grupę klientów stanową producenci wysyłający swoje wyroby do zagranicznych sklepów budowlano-ogrodniczych. Lata 2016 i 2017 r. były szczególnie korzystne pod względem umacniania się firmy na tym rynku. - Tak duża dynamika wypracowana przez Dachser Polska to powód do dumy. Coraz lepsze wyniki w obszarze obsługi eksportu sektora DIY są efektem kilku czynników. Z jednej strony sprzyja nam korzystna koniunktura gospodarcza w Europie, dzięki której ta branża stale się rozwija. Jednocześnie polscy producenci coraz odważniej walczą o miejsce na zagranicznych rynkach. Europejskie sieci DIY są dla nich szczególnie atrakcyjnym odbiorcą, a Dachser ze swoim know-how i doświadczeniem w tej dziedzinie umożliwia zaistnienie wielu polskim markom na unijnych rynkach – mówi Juliusz Pakuński, kierownik rozwoju biznesu DIY-Logistics Dachser Polska.

Ciężarówki Dachsera dostarczają towary do sklepów sieci DIY na terenie całej Europy. Z Polski do zagranicznych sieci typu „dom i ogród” operator transportuje m.in. wyposażenie łazienek, w tym meble i armaturę, urządzenia grzewcze i sanitarne, produkty ogrodnicze czy elektronarzędzia. Najwięcej produktów polskich eksporterów trafia na rynek niemiecki, największy pod względem obrotów w Europie rynek DIY. Firma robi codzienne wysyłki do 18 tys. sklepów w określonych oknach czasowych. Operator świadczy także usługi magazynowania z konfekcjonowaniem towaru na podstawie zamówień sklepu, etykietowanie palet zgodnie z wymaganiami danej sieci  czy usługi związane z obsługą towarów na terenie sklepu - kontrolą jakości, wyłożeniem ich na półki i zadbaniem o odpowiednią ekspozycję czy organizacją akcji promocyjnych. Firma może się też zająć obsługą zwrotów i reklamacji.
(red./źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.