Dodaj ogłoszenie o pracy


Mainfreight uruchomił najszybszą linię drobnicową na trasie Polska - Portugalia

Mainfreight Poland dynamicznie rozwija sieć linii drobnicowych na trasie Polska - Portugalia. Zwiększa częstotliwość bezpośrednich transportów z/do Porto, a dzięki podwójnej obsadzie kierowców, czas dostawy jest skrócony do minimum. Już kilka samochodów tygodniowo kursuje regularnie pomiędzy Polską a Półwyspem Iberyjskim. Firma zapowiada utrzymanie trendu wzrostowego w roku 2018.

Tak dynamiczny rozwój transportów drogowych drobnicy z/do Portugalii trwa od 5 lat, kiedy to Mainfreight Poland podjął współracę z firmą Garland, wiodącym operatorem logistycznym w Portugalii. Początki historii portugalskiej firmy sięgają roku 1776, a jej nazwa pochodzi od nazwiska założyciela. W trakcie tej długoletniej działalności, Garland rozwinął w pełnym zakresie trzy obszary działalności w obsłudze łańcuchów dostaw: transport, spedycję i logistykę. Dzisiaj jest jednym z najstarszych operatorów logistycznych w Europie. Posiada 5 oddziałów w Portugalii, 2 w Hiszpanii i biuro w Maroku, a swoim zasięgiem obejmuje cały świat. Firma zatrudnia 352 osoby i współpracuje z wieloma partnerami, dysponując flotą własną około 1500 naczep. Dwa główne centra logistyczne Garlanda znajdują się w Lizbonie i w Maia k/Porto. To właśnie do Maia trafiają ładunki drobnicowe z Polski i tutaj konsoliduje się też przesyłki przeznaczone na eksport do naszego kraju. Transporty te realizuje Mainfreight Poland, wykorzystując zarówno flotę własną pojazdów, jak również firmy Garland. O tyle jest to ciekawe, że pojazdy tej linii drobnicowej mają podwójną obsadę kierowców. Dzięki temu postoje ograniczone są do minimum, a czas dostawy drobnicy pomiędzy Portugalią a Polską wynosi do 3 dni roboczych i póki co jest najkrótszym na rynku linii drobnicowych.

W każdym tygodniu do Polski z magazynów w Maia wyrusza od 6 do 7 samochodów, a z Polski do Portugalii 3 pojazdy tygodniowo, które są wypełnione po brzegi. W Polsce przesyłki importowe są dekonsolidowane w magazynie w Zabrzu i część z nich, już samochodami Mainfreight, jedzie dalej do miejsc docelowych, również w innych krajach, tj. do Rumunii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Niemiec, Węgier i krajów bałtyckich. - Współpraca z Garlandem jest znakomita. Można powiedzieć, że czasami odbywa się bez słów, tak dobrze się rozumiemy – mówi Paweł Skrzek, team leader international forwarding w Mainfreight Poland. – Od początku tego roku pojazdy na trasie Polska – Portugalia jeżdżą z podwójną obsadą i dzięki temu “transit time” jest maksymalnie skrócony. W związku z tym, że transporty relizujemy również flotą naszego partnera, nie mamy problemu z kierowcami, ani z taborem. Chyba nikt nie jest dzisiaj w stanie zagwarantować tak krótkiego czasu dostawy pomiędzy Polską a Portugalią – dodaje Paweł Skrzek.
Aby sprostać największym wymagom klientów, równie istotna, poza podwójnymi obsadami kierowców, jest elastyczność obsługi zarówno po stronie polskiej jak i portugalskiej. Z szybkich transportów korzystają głównie producenci automotive, mebli oraz innych branż, które wymagaję dostaw “just in time” i szybkiej reakcji na zmieniające się potrzeby. To właśnie dopasowanie do potrzeb klienta jest wizytówką współpracy partnerskiej Mainfreight Poland i Garland.
- Doświadczenie firmy Garland w zakresie usług związanych z transportem drogowym w połączeniu z bliską współpracą z firmą Mainfreight, która trwa już 5 lat, pozwoliło nam osiagnąć pozycję lidera w drogowym transporcie towarów pomiędzy Polską a Portugalią. Nasza świetna współpraca umożliwia sprostanie wszystkim wymogom oraz potrzebom naszych klientów, zarówno importerów jak i eksporterów – mówi Paulo Silva, chefe de Departamento Traffic Department, Garland Transport Solutions.

Plany na rok 2018
Tegoroczny wzrost wolumenu w przewozach drobnicowych pomiędzy Polską a Portugalią osiągnął poziom 30 proc. Mainfreight Poland prognozuje dalsze utrzymanie wysokiego tempa wzrostu również w roku 2018, co będzie wiązało się ze zwiększeniem liczby transportów z Polski do Portugalii z 3 do nawet 6 pojazdów tygodniowo. Mainfreight Poland w zakresie linii drobnicowych realizuje także szybkie dostawy pomiędzy Polską a Holandią (do 48 godzin), Francją, Hiszpanią, Rumunią, a także Ukrainą. W roku 2018 planuje również rozwinięcie transportów drobnicy z/do Niemiec. Z usług Mainfreight Poland korzystają głównie klienci z branż: automotive, FMCG (towary nie wymagające specjalnych warunków transportu), fashion, przemysłu ciężkiego, innych.

(źr. Mainfreight)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.