Konto pracodawcy


Wincanton + Raben, a to nie koniec zmian...

Jednym z najważniejszych wydarzeń w branży TSL w roku 2011, uznaje się połączenie dwóch spółek Wincantona i Raben, z czego powstała jedna wielka sieć usług w transporcie drogowym. Nas zainteresowała sprawa dalszego rozwoju i zmian z tym związanych włączając w to zatrudnienie pracowników. Aby nie snuć domniemywań zapytaliśmy u źródła, jak obecnie wygląda sytuacja w całej Grupie Raben i co dalej?

 

Aktualnie w skład Grupy Raben w Polsce wchodzi 6 spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, czyli Raben Transport, Raben Polska, Fresh Logistics, Raben Sea & Air, Raben Management Services oraz Raben Trans European Poland - to właśnie była spółka Wincanton Polska, która od 01.10.2011 nosi nową nazwę. Zarząd składa się z osób zarówno pracujących wcześniej w firmie Wincanton, jak i Raben. Prezesem zarządu nowej spółki jest Janusz Anioł a pozostali członkowie zarządu to Robert Chmielewski, Łukasz Tomalik oraz Krasowski Artur.


- Nazwa Raben Trans European Poland nie jest przypadkowa. - Chcieliśmy znaną wcześniej nazwę Trans European wykorzystywać w celu utworzenia pomostu między poprzednią firmą Wincanton a nową Raben Trans European. - wyjaśnia Sylwia Tylińska, Kierownik Marketingu w Grupie Raben


Przejecie firmy Wincanton w Polsce a także pozostałych krajach tj. Czechach, na Węgrzech,  Słowacji oraz sieci drogowej w Niemczech było kolejnym krokiem w kierunku realizacji wizji Grupy Raben zmierzającej do osiągnięcia pozycji lidera wszędzie tam gdzie jest obecna, a rynek środkowoeuropejski jest kluczowym w tym zakresie. Dotychczasowi klienci Wincanton wzbogacili portfolio klientów Grupy o kolejne firmy z branży motoryzacyjnej, przemysłowej i dóbr konsumpcyjnych. Przejęcie regionalnych zasobów Wincantona pozwoliło na skokowe zwiększenie wolumenu dystrybuowanych przesyłek i podniesienie efektywności sieci logistycznej.

- Długofalowym skutkiem tej transakcji będzie optymalizacja kosztów świadczonych usług przy równoczesnym poszerzeniu zasięgu naszego serwisu. Zarówno dotychczasowi Klienci Grupy Raben, jak i firmy Raben Trans European uzyskają dostęp do tej samej oferty. - dodaje Sylwia Tylińska.

 

Inwestycji ciąg dalszy...
Raben inwestuje dalej, pomimo spowolnienia gospodarczego, realizując systematycznie i konsekwentnie  długoplanowy plan inwestycyjny. W tym roku zaplanowano w Holandii otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego Raben na terenie parku biznesowego Vorstengrafdonk Oss w Holandii.  Będzie ono usytuowane bezpośrednio przy autostradzie A50/A59, na działce o powierzchni 36.000 m2. W ciągu ostatnich 3 miesięcy rozpoczęto także budowę nowoczesnego magazynu przeładunkowego w Dunaharaszti (Węgry), którego ukończenie planowane jest na drugi kwartał 2012 r. Inwestycja ta wyniesie 2,2 milionów Euro i przyczyni się do powiększenia 27tys. m2 dotychczasowej powierzchni magazynowej wysokiego składowania o skład typu cross-dock. Nowy magazyn przeładunkowy będzie mieć ponad 4tys. m² oraz 42 rampy załadowczo-wyładowcze. W październiku  br.  w Norymberdze rozpoczęła się budowa terminala logistycznego na kanale żeglugowym Ren – Men – Dunaj. Ta inwestycja o łącznej powierzchni 48tys. m2 pochłonie ok.18 milionów Euro. Dodatkowo w ostatnim czasie spółka Raben Ukraina przeniosła się do nowego centrum dystrybucyjnego w Dniepropietrowsku - do obiektu klasy “A” o całkowitej powierzchni 6,5tys. m2. (z czego 1750 m2 przeznaczonych jest na cross-dock, a 4750 m2 na składowanie). Firma zamierza świadczyć usługi z zakresu logistyki kontraktowej we wschodnim regionie Ukrainy, a także zapewnić doręczenia przesyłek w systemie just-in-time. Obecnie całkowita powierzchnia magazynowa Grupy Raben w Europie wynosi ponad 800 tys. m2 powierzchni magazynowej (w samej tylko Polsce 400 tys.m2) oraz ponad 5,5tys. środków transportu (w Polsce – ponad 3,5tys.). 

 

Kolejne połączenia i nowy brand
W związku ze zmianami w Grupie, podjęto również zmiany od strony marketingowej i komunikacyjnej. Przeprowadzono proces tzw. rebrandingu. Ma on w przypadku zmiany szyldów potrwać maksymalnie do końca 2011 roku. Z początkiem 2012 roku nastąpi połączenie Raben Polska sp. z o.o. z Raben Trans European Poland sp. z o.o. Spółka, która po procesie przejęcia, będzie działać pod nazwą Raben Polska.

 

Co z pracownikami Wincanton?
Z informacji jaką otrzymaliśmy od działu personalnego Grupy, pracownicy wszystkich przejętych spółek Wincanton wraz z momentem zakończenia transakcji akwizycji, stali się częścią Grupy Raben. Obecnie w tych spółkach prowadzone są działania integracyjne, które zostały opracowane z udziałem kierownictwa byłych firm Wincanton.


– Celem takiego podejścia jest realizowanie naszych wspólnych oczekiwań wobec przyszłego kształtu organizacji. Naszym zamierzeniem było zapewnienie i utrzymanie jak największej liczby stanowisk pracy. Jedynym obszarem synergii w Polsce była centrala. Niestety zdarzało się i tak, że osoby - na wieść o połączeniu spółek - same decydowały się na zmianę miejsca zatrudnienia. - wyjaśnia Sylwia Gołuchowska dyrektor personalny w Grupie Raben. - Działanie takie nie było naszą intencją, ale jesteśmy świadomi, że takie zdarzenia są niejako naturalnymi konsekwencjami przy połączeniach firm. Pragniemy zaznaczyć, że nie był to duży odsetek pracowników, którzy na taki krok się zdecydowali. - dodaje.

 

Usługi i sieć oddziałów Grupy Raben uzupełniają się z oddziałami i siecią Raben Trans European Poland a także innych krajów, dlatego nie należy spodziewać się w przyszłości większych zmian w działaniu  i strukturze sieci całej grupy. Obecnie, z uwzględnieniem potencjału firmy Wincanton w 5 krajach, zatrudnienie w Grupie Raben wzrosło z 5,2 tys. do 8 tys. ludzi, a liczba lokalizacji zwiększyła się z 77 do 133. W samej Polsce firma teraz ponad 4,5tys. pracowników.

(Opr. Beata Trochymiak)

kobiety w logistyce
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
Koronawirus - KE opublikowała wytyczne dla transportu
Koronawirus: Jakie wyzwania stoją przed pracownikami?
Holandia wprowadza obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych w kabotażu
Duńska płaca minimalna obejmie transport kombinowany i kabotaż
Eksport alkoholi do Rosji - Hillebrand o wymogach i znalezieniu kontrahenta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 – osłabienie walut wpływa na rynek nieruchomości
Jak utrzymać ciągłość łańcuchów dostaw na rynku beverage w czasach epidemii?
Potrzebne są regulacje pracy zdalnej w przepisach Kodeksu pracy
Koronawirus wymusi uregulowanie prawne pracy zdalnej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Agility dostarcza ponad 500 ładunków do Omanu
Emirates zawiesiły większość lotów pasażerskich, połączenia cargo bez zmian
Dachser rozszerza most powietrzny do Chin
Rynek magazynowy odporny na koronawirusa?
CEVA Logistics wyczarterowała 86 frachtowców aby wesprzeć łańcuchy dostaw
Lublin w czołówce miast CEE
Grupa Fracht uruchamia regularne loty cargo na trasie Europa - USA
GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka
Omega Pilzno zwiększa flotę o 50 nowych ciągników siodłowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC