Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser testuje w miastach nowe rozwiązania dla ostatniej mili

Strategia dystrybucji drobnicy w ramach logistyki miejskiej jest i będzie stałym wyzwaniem dla operatorów. Dlatego Dachser, skupił się nad rozwiązaniami na potrzeby dystrybucji miejskiej w europejskich metropoliach, gdzie transport napotyka coraz więcej ograniczeń. Operator w swoich pracach koncentruje się na multimodalnym łańcuchu dostaw, opracowaniu koncepcji dostarczania towarów w godzinach wieczornych i nocnych oraz wykorzystaniu pojazdów specjalnie przystosowanych do poruszania się w coraz bardziej utrudnionym ruchu miejskim i strefach zerowej emisji spalin.

Ciężarówka z napędem elektrycznym to jedno z rozwiązań testowanych w Paryżu, w warunkach typowego dla dystrybucji miejskiej częstego uruchamiania i wyłączania silnika. Pomimo tego, że pojazd może pokonać dystans do 100 km, a jego maksymalna ładowność to tylko 2400 kg, okazał się być przystosowanym do jazdy w zatłoczonych obszarach miejskich i nie wytwarzał zanieczyszczeń. Kolejne rozwiązanie sprawdzane również w paryskim ruchu miejskim to tzw. BIL, czyli koncepcja stworzona przy współpracy z producentem nadwozi Libner. Ciężarówka transportuje do miasta 2,5-metrowy, mobilny ciągnik elektryczny, który służy jako pojazd do przewożenia towarów do sklepów zlokalizowanych w strefach dla pieszych lub w wąskich uliczkach. Pojazd elektryczny nie emituje spalin, a dzięki wózkowi paletowemu istnieje możliwość podnoszenia ładunków o wadze do 600 kg.

Ciężarówka Fuso Canter Eco Hybrid, to niezwykle wydajny i ekologiczny pojazd, który dostarcza towary w centrum Monachium. Jego układ hybrydowy składa się z 4-cylindrowego, turbodoładowanego silnika Diesla o mocy 110 kW oraz ze sprawnej i wyjątkowo cichej jednostki elektrycznej rozwijającej moc 40 kW. Silnik spalinowy uruchamia się tylko wtedy, gdy potrzeba więcej mocy. W hiszpańskiej Maladze, do dowożenia towaru wykorzystuje się „El Carrito”. Ten niewielki i wyjątkowo cichy pojazd z przyczepą zaprojektowano z myślą o miejskiej dystrybucji towaru w strefach dla pieszych, gdzie ma miejsce 14 proc. transakcji handlowych w Maladze. Całkowicie załadowany pojazd osiąga maksymalną prędkość 7 km/h, a na noc jest umieszczany w podziemnym garażu, gdzie zostaje ponownie naładowany do pracy następnego dnia.
W centrum Stuttgartu, a w niedalekiej przyszłości również w Berlinie, Dachser testuje elektrycznie wspomagane rowery dostawcze dla ostatniej mili, które mogą unieść 250 kg i działają we wszystkich obszarach otwartych dla ruchu rowerowego. Na targach transport logistic Dachser zaprezentował prototyp specjalnie zaprojektowanego roweru z wymiennym nadwoziem, które można łatwo zdemontować za pomocą elektrycznie napędzanej dźwigni. Wysokość nadwozia wynosi 2 metry i zapewnia wystarczająco miejsca dla ładunków.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.