Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser testuje w miastach nowe rozwiązania dla ostatniej mili

Strategia dystrybucji drobnicy w ramach logistyki miejskiej jest i będzie stałym wyzwaniem dla operatorów. Dlatego Dachser, skupił się nad rozwiązaniami na potrzeby dystrybucji miejskiej w europejskich metropoliach, gdzie transport napotyka coraz więcej ograniczeń. Operator w swoich pracach koncentruje się na multimodalnym łańcuchu dostaw, opracowaniu koncepcji dostarczania towarów w godzinach wieczornych i nocnych oraz wykorzystaniu pojazdów specjalnie przystosowanych do poruszania się w coraz bardziej utrudnionym ruchu miejskim i strefach zerowej emisji spalin.

Ciężarówka z napędem elektrycznym to jedno z rozwiązań testowanych w Paryżu, w warunkach typowego dla dystrybucji miejskiej częstego uruchamiania i wyłączania silnika. Pomimo tego, że pojazd może pokonać dystans do 100 km, a jego maksymalna ładowność to tylko 2400 kg, okazał się być przystosowanym do jazdy w zatłoczonych obszarach miejskich i nie wytwarzał zanieczyszczeń. Kolejne rozwiązanie sprawdzane również w paryskim ruchu miejskim to tzw. BIL, czyli koncepcja stworzona przy współpracy z producentem nadwozi Libner. Ciężarówka transportuje do miasta 2,5-metrowy, mobilny ciągnik elektryczny, który służy jako pojazd do przewożenia towarów do sklepów zlokalizowanych w strefach dla pieszych lub w wąskich uliczkach. Pojazd elektryczny nie emituje spalin, a dzięki wózkowi paletowemu istnieje możliwość podnoszenia ładunków o wadze do 600 kg.

Ciężarówka Fuso Canter Eco Hybrid, to niezwykle wydajny i ekologiczny pojazd, który dostarcza towary w centrum Monachium. Jego układ hybrydowy składa się z 4-cylindrowego, turbodoładowanego silnika Diesla o mocy 110 kW oraz ze sprawnej i wyjątkowo cichej jednostki elektrycznej rozwijającej moc 40 kW. Silnik spalinowy uruchamia się tylko wtedy, gdy potrzeba więcej mocy. W hiszpańskiej Maladze, do dowożenia towaru wykorzystuje się „El Carrito”. Ten niewielki i wyjątkowo cichy pojazd z przyczepą zaprojektowano z myślą o miejskiej dystrybucji towaru w strefach dla pieszych, gdzie ma miejsce 14 proc. transakcji handlowych w Maladze. Całkowicie załadowany pojazd osiąga maksymalną prędkość 7 km/h, a na noc jest umieszczany w podziemnym garażu, gdzie zostaje ponownie naładowany do pracy następnego dnia.
W centrum Stuttgartu, a w niedalekiej przyszłości również w Berlinie, Dachser testuje elektrycznie wspomagane rowery dostawcze dla ostatniej mili, które mogą unieść 250 kg i działają we wszystkich obszarach otwartych dla ruchu rowerowego. Na targach transport logistic Dachser zaprezentował prototyp specjalnie zaprojektowanego roweru z wymiennym nadwoziem, które można łatwo zdemontować za pomocą elektrycznie napędzanej dźwigni. Wysokość nadwozia wynosi 2 metry i zapewnia wystarczająco miejsca dla ładunków.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.