Pall-Ex, po nieudanej pierwszej próbie rozwoju sieci dystrybucji ładunków paletowych w Polsce, ponownie wraca do naszego kraju z zamiarem stworzenia tej sieci. Jak zapewnia firma, po weryfikacji doświadczeń z 2014 roku, strategia rozwoju została zmodyfikowana i dostosowana do polskich warunków, dzięki czemu jeszcze w tym roku Pall-Ex wznowi u nas działalność.
Pall-Ex to międzynarodowy operator rynku dystrybucji ładunków paletowych o rocznym ruchu na poziomie 4 milionów palet. Europejska sieć budowana jest w systemie franczyzowym na zasadzie udzielania licencji na wyłączność (masterfranczyza) wiodącej firmie TSL w danym kraju. Dotychczasowy sukces w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, krajach Beneluksu, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii i Bułgarii potwierdza słuszność obranej strategii, czego naturalną konsekwencją jest wprowadzenie go w Polsce i w kolejnych krajach europejskich. Wchodząc na rynek polski, masterfranczyzę uzyskała nowo powstała spółka Pallex 24 Sp. z o.o., której udziałowcami są:
- Axell Logistics Sp. z o.o. – należąca do holenderskiej spółki Axell Group z ponad 85-letnim doświadczeniem na rynku TSL. Grupa zatrudnia 3 tys. pracowników, dysponuje 130 tys. mkw. powierzchni magazynowej w Holandii i w Polsce.
- PKS Gdańsk-Oliwa SA – spółka o kapitale polskim, ponad 50-letnim doświadczeniu w branży TSL, siecią oddziałów w Polsce i za granicą oraz z ponad 140 tys. zrealizowanych zleceń w 2016 roku.
- Pall-Ex International LTD – brytyjska spółka z 20-letnim doświadczeniem, flotą ponad 7,5 tys. pojazdów oraz ponad 400 Członkami Regionalnymi w Europie.
Celem Pallex 24 Sp. z o.o. jest zbudowanie innowacyjnej sieci dystrybucji ładunków paletowych w Polsce we współpracy z niezależnymi, rzetelnymi przedsiębiorcami lokalnych rynków branży TSL spełniającymi określone kryteria na zasadzie udzielania licencji. Współpraca z Pall-Ex daje wiele korzyści oraz umożliwia lokalnym firmom dostęp do europejskiego rynku działając w ramach międzynarodowej i rozpoznawalnej marki. Rozmowy rekrutacyjne Członków Regionalnych są zaawansowane, a start sieci planowany jest jeszcze w tym roku.
(red.)