Dodaj ogłoszenie o pracy


Bezpieczeństwo w transporcie publicznym - wizja i rzeczywistość

17 listopada 2011 r., w siedzibie Wyższej Szkoły Cła i Logistyki odbyła się Konferencja Naukowa „Bezpieczeństwo w transporcie publicznym".

 

„Wizja i rzeczywistość” to hasło konferencji. Dyskusje panelowe z udziałem ekspertów w branży i przedstawicieli rządu RP o najważniejszych problemach bezpieczeństwa transportu były jednym z głównych punktów tego wydarzenia. Kongres był również doskonałą okazją by poznać cenne uwagi najlepszych praktyków,  którzy podzielili się z uczestnikami Kongresu swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu szeroko rozumianego bezpieczeństwa. Między innymi prezentowano film pokazujący atak terrorystyczny na warszawskie metro (całe szczęście był to pokaz szkoleniowy!) i problemy związane z bezpieczeństwem i przygotowaniem polskich służb na wypadek zagrożenia realnym atakiem. Zgromadzeni eksperci wskazali, że pomimo iż Polska nie leży na mapie państw najbardziej zagrożonych atakami terrorystycznymi to powinniśmy tym bardziej być czujni i dobrze przygotowani na tego typu zdarzenia, aby nigdy takie zagrożenie nie wzrosło. Jedno z ciekawszych wystąpień dotyczyło odpowiedzialności linii lotniczych za wypadki spowodowane działaniami terrorystycznymi, otóż kwestia ta pozostaje sporna i wskazano na potrzebę pilnego uregulowania tego problemu w skali ogólnoświatowej. Obecnie konwencje dotyczące odpowiedzialnośći za wypadki w transporcie lotniczym są w tej materii niejasne i praktycznie każde z państw decyduje osobno na kanwie własnych uregulowań.

 

Misją przewodnią konferencji była popularyzacja  tematyki związanej z zapewnieniem bezpieczeństwa w transporcie publicznym oraz wpływ na kształtowanie  nowoczesnego systemu  bezpieczeństwa w transporcie publicznym.

Uczestników  powitał Przewodniczący Konferencji Dariusz Loranty - Studium Negocjacji Kryzysowych, Kierownik Podyplomowych Studiów Negocjacji Kryzysowych i Policyjnych, WSZP. Konferencję otworzył dr Sławomir Wiatr - Rektor Wyższej Szkoły Cła i Logistyki, zaś wykład inauguracyjny „Zagrożenia chemiczne w transporcie” wygłosił dr Ryszard Grosset - Rektor Wyższej Szkoły Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej.

Konferencję zamknął wykład „Logistyka w aspekcie bezpieczeństwa transportu publicznego” prof. nadzw. dr. hab. inż. Krzysztofa Półtoraka, Kierownika Katedry Transportu i Logistyki  WSCiL. Prof. Półtorak podkreślił, że istotnym elementem dla rozwoju branży jest kształcenie specjalistów w zakresie transportu.

Patronem prasowym konferencji był portal Pracujwlogistyce.pl

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.