Dodaj ogłoszenie o pracy


Sztuczna inteligencja w spedycji - nowy sposób na zdobywanie frachtów

Na polski rynek zamierza wejść niemiecka firma Cargonexx, która wykorzystuje sztuczną inteligencję w transporcie drogowym.


Cargonexx jest niemiecką spedycją z siedzibą w Hamburgu, która postawiła na nowoczesne cyfrowe technologie w transporcie drogowym. Podstawą jest inteligentny algorytm matematyczny. Analizuje on setki danych transportowych takich jak pogoda, czy obecna sytuacja na drodze. Dzięki tej technologii można przewidywać podaż i popyt na przewóz każdego ładunku w transporcie drogowym. Podobne technologie są stosowane przez Google czy Amazon. Bazują one na sieciach neuronowych, znanych częściej pod pojęciem „sztucznej inteligencji”. Na Cargonexx zarejestrowało się obecnie ponad 2 tys. firm transportowych.

- Pierwsze zlecenie transportowe udostępnione na platformie Cargonexx trafiło nawet do polskiego przewoźnika. Liczba zarejestrowanych polskich firm transportowych ciągle wzrasta. Bardzo szybko zdaliśmy sobie sprawę, że nasz serwis musimy zaoferować również w państwach sąsiadujących z Niemcami - mówi prezes firmy Cargonexx Rolf-Dieter Lafrenz. Cargonexx zamierza udostępnić nie tylko zlecenia kabotażowe na terenie Niemiec, ale także w ruchu ruchu międzynarodowym i krajowym w Polsce.
Ekspansja do krajów sąsiadujących z Niemcami ma nastąpić jeszcze w tym roku. Cargonexx został założony w 2016r. i w grudniu 2016r. wkroczył na rynek niemiecki z fazą testową udostępniając pierwsze zlecenia online. Cargonexx jest bezpośrednią stroną umowy przy zawieraniu zleceń transportowych i ponosi ryzyko za realizację przewozu ładunków. Cargonexx nie jest giełdą transportową.
(red./ źr. Cargonexx)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.