Programy poleceń wdrażane w firmach to według ekspertów od rynku pracy najlepsze źródło kandydatów. Aktywne angażowanie pracowników w polecenia buduje pozytywny wizerunek, a także wzmacnia wskaźniki biznesowe organizacji.
Kuehne+ Nagel w lutym zaskoczył pracowników nową odsłoną programu rekomendacji opartą na nowoczesnej platformie HR Pepper. Jej głównym zadaniem ma być wzmocnienie efektywności projektów rekrutacyjnych, będących sporym wyzwaniem w dobie coraz bardziej ograniczonej podaży kandydatów i kompetencji na rynku pracy. Oczywiście program rekomendacji pracowniczych od zawsze był wpisany w scenariusz działań rekrutacyjnych Kuehne+Nagel (np. w roku 2016 firma zatrudniła 50 rekomendowanych pracowników), jednakże dodatkowe narzędzia czynią go jeszcze bardziej skutecznym.
![]() |
|
- Biorąc pod uwagę strategię digitalizacji obszarów biznesowych w KN, wzrost znaczenia mediów społecznościowych w procesie rekrutacji oraz fakt, że w dzisiejszych czasach każdy z nas ma dostęp do urządzeń mobilnych zdecydowaliśmy się na to innowacyjne rozwiązanie jakim jest platforma HR Pepper – wyjaśnia Anita Koralewska-Ratajczak HR dyrektor Kuehne+Nagel Sp. z o.o. - Wdrożenie tego projektu jest nie bez znaczenia w świetle budowania identyfikacji pracowników z firmą i ich angażowania się w jej rozwój. Przeprowadzone przez nas badanie wśród pracowników pokazało nam bardzo pozytywny trend - ponad 50 proc. ankietowanych osób zadeklarowało, że może być ambasadorem naszej marki bo jest przekonana że jesteśmy pracodawcą godnym polecenia i co więcej już polecała pracę u nas – dodaje Anita Koralewska-Ratajczak.
Nagrody za polecenia
Wdrożenie programu rekomendacji pracowniczych poprzedzone było szeroko zakrojoną kampanią promocyjną. - Przygotowaliśmy różne materiały promujące i zachęcające pracowników do aktywnego włączenia się do programu. Najwięcej emocji i radości wzbudziły rozdawane pracownikom naklejki – można było zostać np. królem lub królową poleceń – wymienia Beata Szymczak, kierownik personalny Kuehne+ Nagel Sp. z o.o. Do udziału w programie zachęca pracowników kadra menadżerska oraz dział HR, ale na samych zachętach się nie kończy. - Naprawdę warto wziąć udział w poleceniach, gdyż na osoby, dzięki którym nasza firma pozyska aktywnych kandydatów czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe i nie tylko. Można na przykład otrzymać zaproszenie od szefa na kawę, albo opłacony pobyt nad morzem – dodaje Beata Szymczak.
Na podkreślenie zasługuje fakt, że pracownicy sami zadecydowali jakiego rodzaju nagrody chcieliby otrzymywać w zamian za zaangażowanie w program rekomendacji pracowniczych.
Grywalizacja w poleceniach
W realizacji programów poleceń, ważne jest aby motywacja pracowników do ich udziału nie słabła. Dlatego Kuehne+Nagel w kolejnym sezonie działania platformy HR Pepper planuje wprowadzić rywalizację drużynową. Ma to zwiększyć zaangażowanie pracowników w poszczególnych oddziałach firmy na terenie całej Polski, a element rywalizacji zachęci do zdobycia nagród drużynowych za wykazanie największej aktywności w programie poleceń. Dzięki nowoczesnej aplikacji, która zarządza programem poleceń pracowniczych dział personalny KN ma bieżący podgląd do statystyk pokazujących miedzy innymi ilu pracowników jest zaangażowanych w program poleceń, albo ile potencjalnych kandydatów zdecydowało się przesłać swoją aplikację do Kuehne+Nagel.
- Z zadowoleniem odnotowujemy duże zainteresowanie programem zarówno wśród pracowników, jak i wśród potencjalnych kandydatów. Tylko w ciągu pierwszego dnia działania nowego programu poleceń, aż 200 pracowników zalogowało się do systemu – mówi Anita Koralewska-Ratajczak.
Z pewnością skutecznie wdrożony program rekomendacji pracowniczych, jaki pokazał Kuehne + Nagel, wzmacnia markę firmy jako pracodawcę w Polsce. Z drugiej strony skraca czas realizacji projektów rekrutacyjnych i czyni je bardziej efektywnymi oraz przyczynia się do wyższej retencji pracowników. (więcej na temat firmy: https://pl.kuehne-nagel.com/pl_pl/)
(red)
Zobacz także wizytówkę tego pracodawcy!