Dodaj ogłoszenie o pracy


Trafiony polecony – Kuehne + Nagel znalazł sposób na skuteczną rekrutację

Programy poleceń wdrażane w firmach to według ekspertów od rynku pracy najlepsze źródło kandydatów. Aktywne angażowanie pracowników w polecenia buduje pozytywny wizerunek, a także wzmacnia wskaźniki biznesowe organizacji.

Kuehne+ Nagel w lutym zaskoczył pracowników nową odsłoną programu rekomendacji opartą na  nowoczesnej platformie HR Pepper. Jej głównym zadaniem ma być wzmocnienie efektywności projektów rekrutacyjnych, będących sporym wyzwaniem w dobie coraz bardziej ograniczonej podaży kandydatów i kompetencji na rynku pracy. Oczywiście program rekomendacji pracowniczych od zawsze był wpisany w scenariusz działań rekrutacyjnych Kuehne+Nagel (np. w roku 2016 firma zatrudniła 50 rekomendowanych pracowników), jednakże dodatkowe narzędzia czynią go jeszcze bardziej skutecznym.

- Biorąc pod uwagę strategię digitalizacji obszarów biznesowych w KN, wzrost znaczenia mediów społecznościowych w procesie rekrutacji oraz fakt, że w dzisiejszych czasach każdy z nas ma dostęp do urządzeń mobilnych zdecydowaliśmy się na to innowacyjne rozwiązanie jakim jest platforma HR Pepper – wyjaśnia Anita Koralewska-Ratajczak HR dyrektor Kuehne+Nagel Sp. z o.o. - Wdrożenie tego projektu jest nie bez znaczenia w świetle budowania identyfikacji pracowników z firmą i ich angażowania się w jej rozwój. Przeprowadzone przez nas  badanie wśród pracowników pokazało nam bardzo pozytywny trend - ponad 50 proc. ankietowanych osób zadeklarowało, że może być ambasadorem naszej marki bo jest przekonana że jesteśmy pracodawcą godnym polecenia i co więcej już polecała pracę u nas – dodaje Anita Koralewska-Ratajczak.

Nagrody za polecenia
Wdrożenie programu rekomendacji pracowniczych poprzedzone było szeroko zakrojoną kampanią promocyjną. - Przygotowaliśmy różne materiały promujące i zachęcające pracowników do aktywnego włączenia się do programu. Najwięcej emocji i radości wzbudziły rozdawane pracownikom naklejki – można było zostać np. królem lub królową poleceń – wymienia Beata Szymczak, kierownik personalny Kuehne+ Nagel Sp. z o.o.  Do udziału w programie zachęca pracowników kadra menadżerska oraz dział HR, ale na samych zachętach się nie kończy. - Naprawdę warto wziąć udział w poleceniach, gdyż na osoby, dzięki którym nasza firma pozyska aktywnych kandydatów czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe i nie tylko. Można na przykład otrzymać zaproszenie od szefa na kawę, albo opłacony pobyt nad morzem – dodaje Beata Szymczak.
Na podkreślenie zasługuje fakt, że pracownicy sami zadecydowali jakiego rodzaju nagrody chcieliby otrzymywać w zamian za zaangażowanie w program rekomendacji pracowniczych.

Grywalizacja w poleceniach
W realizacji programów poleceń, ważne jest aby motywacja pracowników do ich udziału nie słabła. Dlatego Kuehne+Nagel w kolejnym sezonie działania platformy HR Pepper planuje wprowadzić rywalizację drużynową. Ma to zwiększyć zaangażowanie pracowników w poszczególnych oddziałach firmy na terenie całej Polski, a element rywalizacji zachęci do zdobycia nagród drużynowych za wykazanie największej aktywności w programie poleceń. Dzięki nowoczesnej aplikacji, która zarządza programem poleceń pracowniczych dział personalny KN ma bieżący podgląd do statystyk pokazujących miedzy innymi ilu pracowników jest zaangażowanych w program poleceń, albo ile potencjalnych kandydatów zdecydowało się przesłać swoją aplikację do Kuehne+Nagel.
- Z zadowoleniem odnotowujemy duże zainteresowanie programem zarówno wśród pracowników, jak i wśród potencjalnych kandydatów. Tylko w  ciągu pierwszego dnia działania nowego programu poleceń, aż 200 pracowników zalogowało się do systemu  – mówi Anita Koralewska-Ratajczak.

Z pewnością skutecznie wdrożony program rekomendacji pracowniczych, jaki pokazał Kuehne + Nagel, wzmacnia markę firmy jako pracodawcę w Polsce. Z drugiej strony skraca czas realizacji projektów rekrutacyjnych i czyni je bardziej efektywnymi oraz przyczynia się do wyższej retencji pracowników. (więcej na temat firmy: https://pl.kuehne-nagel.com/pl_pl/)

(red)

Zobacz także wizytówkę tego pracodawcy!

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.