Dodaj ogłoszenie o pracy


Kuehne + Nagel uruchomił serwis kolejowy między Chinami i Europą

KN Eurasia Express Kuehne + Nagel oferuje kolejowy transport przesyłek drobnicowych (LCL) między Chinami i Europą. Nowa usługa jest uzupełnieniem istniejącego całokontenerowego transportu kolejowego (FCL) oferowanego dla przesyłek importowych i eksportowych.


KN Eurasia Express łączy Europę, Chiny i Rosję. W ramach transportów FCL z Duisburg, jako głównego centrum obsługi w Europie, Kuehne + Nagel zapewnia własne usługi LCL z terminalu Wuhan w Chinach do Hamburga i Małaszewicz oraz Poznania (Polska).  W sumie operator obsługuje ponad 50 punktów składowych w Chinach, włącznie z kluczowymi miejscami, takimi jak Shengyang, Chongqing, Chengdu i Zhengzhou. Poza importem, usługi obejmują również eksport przesyłek FCL oraz LCL z Europy do Azji. KN Eurasia Express jest przeznaczony  w szczególności dla klientów z branży motoryzacyjnej, nowoczesnych technologii i odzieżowej. Czas przejazdu na trasie Europa – Azja wynosi  14 -18 dni od wysłania przesyłki do terminala docelowego. Korzystając z platformy KN Login, klienci mogą śledzić status ich dostaw. Dodatkowo, Kuehne + Nagel zadbał o zwiększenie bezpieczeństwa przesyłek podczas transportu - ulepszył plomby dla swoich przesyłek kontenerowych w KN Eurasia Express. Monitorowanie danych opartych na GPS dostarcza w czasie rzeczywistym informacji na temat temperatury, wilgotności, ciśnienia, ekspozycji  na promienie świetlne i usytuowania pojemników. Towary wrażliwe na temperaturę mogą być dostarczane w specjalnych kontenerach chłodniczych.
KN Eurasia Express obejmuje swym zasięgiem również kraje na peryferiach Europy. Pierwsze pociągi zostały już pomyślnie wysłane do Turcji. Oprócz tego stworzono plany na własne usługi transportu ładunków drobnicowych LCL między Chinami, a Rosją.

(źr. Kuehne + Nagel)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.