Dodaj ogłoszenie o pracy


Barter stara się o 70 mln zł na rozbudowę terminalu w Sokółce

Spółka Barter planuje zainwestować nawet 70 mln zł w rozbudowę terminalu przeładunkowego w Sokółce. Firma skupia się też zwiększeniu tranzytu kolejowego przez przejście Kuźnica-Bruzgi.

Docelowo zarząd spółki chce stworzyć w Sokółce terminal intermodalny dla małych i średnich przedsiębiorstw, przystosowany do obsługi ładunków kontenerowych przewożonych transportem kombinowanym, m.in. kolejowym i drogowym. Firma wystąpiła już z wnioskiem o unijne dofinansowanie  inwestycji wartej  blisko 70 mln zł brutto. W planach jest m.in. budowa kolejnej bocznicy i rozbudowa infrastruktury towarzyszącej – hali nawozowej  i punktów usługowych dla klientów intermodalnych, a także zakup i modernizacja sprzętu przeładunkowego.    
Do inwestycji zachęca firmę wzrost kolejowych przewozów realizowanych przez Barter SA przez przejście Bruzgi - Kuźnica.
- Szczególnie dynamicznie, bo o ponad 80 proc. w stosunku do roku 2015 wzrosła liczba przewozów jednowagonowych, co świadczyć może o prężności działania małych i średnich firm, prowadzących wymianę towarową z WNP i Azją. – mówi Wiesław Treszczotko, kierownik działu logistyki kolejowej Barter SA.
W sumie wolumen wszystkich przewozów w roku 2016 wzrósł o ok. 20 proc. a dzięki optymalizacji procesu przewozowego wskaźnik liczby przewiezionych ton na kilometr wzrósł z 25 w r. 2015 do 38 ton w 2016. Rosła też liczba przeładunków w sokólskim terminalu spółki w eksporcie, imporcie, czy tranzycie. Zmieniała się też ich struktura, głównie na rzecz materiałów ekologicznych - od 2015 roku liczba przeładunków zrębka zwiększyła się o 54 proc. Z roku na rok spada natomiast ilość przewożonego węgla.   
W 2017 roku spółka przewiduje dalszy, około 20-procentowy wzrost wolumenu wszystkich przewozów. W planach jest też intensyfikacja przeładunków zrębków – o 20-30 proc.
Barter prognozuje wzrost znaczenia przejścia kolejowego w Kuźnicy m.in. ze względu na rozbudowę infrastruktury drogowej po obu stronach granicy (S8, S19 i M06), co ułatwi transport do przejścia kolejowego w Kuźnicy. - To efekt synergii, który będzie stymulował rozwój transportu zarówno drogowego, jak i kolejowego przez to przejście graniczne - podsumowuje Wiesław Treszczotko.

(źr. Barter SA)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.