W ponad 90 krajach, w tym w Polsce - firma UPS udostępniła klientom korzystającym z frachtu lotniczego elektroniczne odprawy celne. Rozszerzenie usługi (dotychczas zarezerwowanej dla przesyłek paczkowych) Faktura elektroniczna UPS o międzynarodowy fracht lotniczy oszczędza czas, pieniądze i lasy. Rozwiązanie to umożliwia zwiększenie wydajności poprzez integrację procesu zamówienia, przygotowania przesyłek i danych do faktur. Dane są następnie przekazywane, jeszcze przed samą przesyłką, do urzędów celnych, co pozwala wyeliminować problemy związane z dokumentacją papierową.
UPS jest pierwszym przewoźnikiem w branży, który zaoferował elektroniczną odprawę celną nadawcom przesyłek paczkowych, wprowadzając tę usługę w styczniu 2008 roku. Od tego momentu zaoszczędzono niemal 250 milionów arkuszy papieru, co stanowi odpowiednik 21 650 drzew. Firma UPS oczekuje znacznego wzrostu tej liczy po objęciu nową usługą także klientów korzystających z usług frachtu lotniczego. W ścisłej współpracy z urzędami celnymi na całym świecie firma UPS zwiększyła do ponad 90 liczbę krajów docelowych, które akceptują dane elektronicznych deklaracji celnych i do ponad 70 liczbę krajów nadania, w których dostępne jest elektroniczne przetwarzanie dokumentacji międzynarodowych przesyłek eksportowych.
Faktura elektroniczna UPS to usługa dedykowana do branż produkcji przemysłowej i dystrybucji, a także handlu detalicznego, produktów konsumenckich, usług profesjonalnych, firm związanych z nowoczesnymi technologiami i innych, regularnie korzystających z przesyłek międzynarodowych.
(źr. UPS)