Firma Spedimex w związku z rozwojem sieci dystrybucji inwestuje w systemy IT, właśnie wdrożył system InterLan Speed.
Przedsiębiorstwo realizuje w ciągu roku kilkadziesiąt projektów logistycznych, które niejednokrotnie wymagają indywidualnego podejścia.
Wyboru systemu informatycznego dla przedsiębiorstwa nie można przyrównać do zakupu zwykłego produktu. Ta decyzja w mniejszym lub większym stopniu uzależnia na wiele lat od dostawcy IT. Spedimex zdecydował się na wdrożenie systemu informatycznego firmy interLAN.
- Wraz z naszymi klientami przygotowaliśmy szczegółową listę ich wymagań i po kilku spotkaniach z dostawcami rozwiązań IT zdecydowaliśmy się na InterLAN SPEED – mówi Łukasz Spychalski, menedżer Departamentu Rozwoju i Wdrożeń oraz kierownik projektu wdrożenia nowego TMS w Spedimex. - O wyborze firmy interLAN zdecydował fakt, że była w stanie pokazać „na żywym programie” gotowe funkcjonalności działające w praktyce.
Decyzja o wyborze dostawcy systemu TMS zapadła już pod koniec 2010 r., co spowodowało, że terminy uruchomienia były bardzo napięte – nie przekraczały 3 miesięcy. Modelowanie systemu i testy akceptacji zostały przeprowadzone w marcu 2011 r.
Wtedy też został uzgodniony ostateczny plan wdrożenia produkcyjnego, uwzględniający sezonowość w działalności firmy Spedimex. Moment startu pracy w systemie zawsze obarczony jest pewnym ryzykiem, związanym z wystąpieniem nieprzewidzianych zdarzeń. Jednak bardzo dobra współpraca pomiędzy obiema stronami wpłynęła na sprawną realizację projektu wdrożeniowego.
(źr. InterLan)