Spółka Ligentia, będąca częścią VGL Group, przedłużyła umowę na kompleksową obsługę spedycyjną z PEPCO Poland na kolejne trzy lata. Ligentia została wyłoniona w 2013 r. w przetargu na obsługę spedycyjną Pepco Poland, sieci handlowej marketów odzieżowo-przemysłowych w Polsce. Przez ostatnie trzy lata Ligentia była wyłącznym partnerem Pepco Poland na obsługę morskich przesyłek importowych oraz świadczyła usługi obejmujące m.in. organizację i realizację procesu dostaw kontenerowych i drobnicowych, konsolidację wysyłek w portach załadunku, a także organizację dostaw do Centrum Dystrybucji Pepco.
Z uwagi na bardzo dobrą współpracę i wysoką jakość usług Ligentii, po wygaśnięciu pierwszego kontraktu, nowa umowa została zawarta z pominięciem procedury przetargowej. Pepco Poland uznało ją za zbędną z uwagi na zmiany wdrożone z pomocą zespołu Ligentia, które pozytywnie wpłynęły na efektywność łańcucha dostaw i pomogły w obniżeniu kosztów z nim związanych. A dzięki rozwiązaniom systemowym, Pepco może na bieżąco monitorować postępy przesyłek na wszystkich etapach procesu.
- Przedłużenie współpracy na kolejne trzy lata z pominięciem procedury przetargowej jest dla nas jasnym sygnałem, że zaproponowane przez nas zmiany w podejściu do zarządzania łańcuchem dostaw okazały się optymalne, co zostało docenione przez naszego klienta – mówi Anna Rączkiewicz, operations & supply chain oraz członek zarządu VGL Group.
Oprócz codziennej obsługi zamówień, zespół Ligentii jest zaangażowany również w inne projekty prowadzone przez Pepco Poland, w tym m.in. poszukiwanie optymalnej lokalizacji kolejnych powierzchni magazynowych czy optymalizacja jednostek ładunkowych do transportu kontenerowego.
Firma Pepco Poland jest jedną ze spółek należących do holdingu Pepkor, który od blisko 50 lat działa w segmencie dyskontowej sprzedaży detalicznej. Obecnie holding prowadzi działalność w 12 krajach na całym świecie, posiadając 2,8 tys. sklepów oraz zatrudniając 27 tys. pracowników.
(źr. VGL Group)