Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser operatorem logistycznym części zamiennych do Harleya-Davidsona

Dachser, wspiera logistycznie zaopatrzenie firmy Custom Chrome Europe, dostawcy części aftermarket oraz akcesoriów do motocykli Harley-Davidson. W ramach dedykowanych rozwiązań Dachser odbiera 25 tys. różnych komponentów od 140 dostawców Harleya w Stanach Zjednoczonych i przewozi je drogą morską do Europy.

Harley-Davidson to nie tylko legendarne motocykle, ale także stylowe elementy podwozia, akcesoria do podrasowania kół i niekonwencjonalne ubrania motocyklistów. Harleyowiec to indywidualista, który nie zadowoli się gotową maszyną prosto ze sklepu, bowiem woli go odpowiednio zmodyfikować, aż powstanie motocykl z jego snów. Części dostępne są u niemieckiego hurtownika Custom Chrome Europe – europejskiego lidera rynku części aftermarket do motocykli Harley-Davidson i typu custom - który spełnia marzenia motocyklistów od 1984 roku. W swojej ofercie posiada ponad 30 tys. pozycji, które wymienione są w pięciu językach w ważącym prawie pięć kilogramów katalogu.

Dachser od  roku obsługuje działalność Custom Chrome Europe w Stanach Zjednoczonych, organizując dostawy części zamiennych dla europejskich motocyklistów Harleya-Davidsona. Klient już na wstępnie postawił wysokie wymagania wobec operatora: wszystkie procesy musiały być jasno określone i przejrzyste, obsługa 140 dostawców kompleksowa i uproszczona, a koszty utrzymane na rozsądnym poziomie. - Model logistyczny jest niestandardowy, tam samo jak nasze motocykle. Żaden z operatorów logistycznych nie był w stanie zaoferować nam podobnego rozwiązania – komentuje Günther Müller, dyrektor ds. zakupów w Custom Chrome Europe.

Logistyka zaopatrzenia zaprojektowana na potrzeby Custom Chrome Europe, korzysta z centralnego punktu koordynacyjnego, który pozwala na bieżąco precyzyjnie kontrolować poszczególne procesy. Jest to szczególnie ważna umiejętność dla Custom Chrome, gdzie około 25 tys. komponentów od około 140 dostawców z całego USA są zbierane w Chicago. Niektórzy dostarczają tu części samodzielnie, inni z kolei dostawcy przywożą produkty przez podwykonawców, część Dachser odbiera w siedzibach producentów. Wszystkie przychodzące i wychodzące towary są starannie śledzone, tak aby dział zakupów Custom Chrome Europe zawsze wiedział, które produkty, kiedy i gdzie są dostępne, a które są obecnie w tranzycie. Przesyłki są konsolidowane w specjalnie zarezerwowanym dla tego klienta magazynie w Chicago. Jak tylko paleta zapełnia się, jest wysyłana w drogę - początkowo ciężarówkami do Halifax, a następnie drogą morską do Rotterdamu, by na ostatnim etapie podróży akcesoria motocyklowe ponownie ciężarówką przybyły do Custom Chrome w Grolsheim w Niemczech. Cała procedura zajmuje mniej niż cztery tygodnie.
W ciągu 8 miesięcy współpracy Dachser przetransportował drogą morską 28 pełnych kontenerów z częściami i akcesoriami Harleya-Davidsona z Chicago do Europy. Stworzone dla Custom Chrome procesy stały się dobrze funkcjonującą praktyką, a transkontynentalne rozwiązania obsługi zamówień działają jak w zegarku.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.