ID Logistics zarządza centralnym magazynem Grupy Cortefiel w Hiszpanii, a niedawno współpraca ta została rozszerzona o logistykę e-commerce. ID Logistics uruchomił właśnie nowy magazyn, który centralizuje obsługę logistyczną sklepów internetowych prowadzonych przez Cortefiel. Ciekawe w tym jest to, że zastosowano tam nowatorskie regały - kartonowe, zamiast tradycyjnych metalowych konstrukcji.
Magazyn e-commerce Grupy Cortefiel położony jest w Tarancón (prowincja Cuenca w środkowej Hiszpanii). Jego powierzchnia operacyjna wynosi 25 tys. m², docelowo zatrudnienie znajdzie tu 120 osób. ID Logistics, zarządzając platformą, odpowiada za obsługę logistyczną zamówień składanych w sklepach internetowych 5 czołowych marek odzieżowych należących Grupy Cortefiel, czyli Springfield, Cortefiel, Pedro del Hierro, Women'secret oraz Fifty Factory (outlet). Do klientów dokonujących zakupów on-line z tego obiektu wysyłane są m.in. odzież, różnego typu akcesoria i obuwie. Magazyn, operacyjnie uruchomiony został w kwietniu 2016. Zastosowano w nim nowoczesne rozwiązania, wspierające procesy przyjęcia towaru, magazynowania, kompletacji, pakowania, dystrybucji i zwrotów.
Nowatorskim rozwiązaniem, zastosowanym w detail pickingu, są regały kartonowe, na których są składowane artykuły. Ich koncepcję przygotowali specjaliści ID Logistics. Kartonowe regały ułatwiają kompletację różnego typu zamówień. Pozwalają na elastyczne zagospodarowanie przestrzeni magazynowej oraz optymalizują koszty. Rozwiązanie, zgodnie z programem zrównoważonego rozwoju, jest przyjazne środowisku. Tego typu kartonowe regały są już wykorzystywane w innych magazynach e-commerce prowadzonych dla klientów w Hiszpanii i Brazylii.
ID Logistics obecnie w Europie zarządza magazynami e-commerce m.in. AuchanDirect.fr, Conforamy, Leroy Merlin, Nespresso oraz sieci kosmetycznych Yves Rocher (w Hiszpanii, Niemczech i Rosji) i Marionnaud.
Grupa Cortefiel powstała w 1880 roku jako firma rodzinna prowadząca sklep pasmanteryjny, w latach 40. rozszerzyła swoją działalność o produkcję tekstylną i eksport. W latach 80. wykreowała i wprowadziła na rynek marki własne, rozpoczęła też międzynarodową ekspansję, głównie w Europie i Meksyku oraz, w ramach franczyzy, także na innych rynkach. W 2000 roku Cortefiel uruchomił sklep internetowy marki odzieżowej Women'secret. W 2010 roku sprzedaż e-commerce została skonsolidowana w ramach SPF.com, firma uruchomiła też sklepy internetowe dla marek Pedro del Hierro i Fifty Factory. Dziś Grupa Cortefiel jest obecna w 86 krajach, gdzie działa 2,2 tys. punktów sprzedaży marek Cortefiel, Springfield, Women'secret i Pedro del Hierro oraz sieć sklepów outletowych Fifty Factory.
(źr. ID Logistcs)