Polski Dachser w 2015 roku zwiększył o 162 proc. r /r, liczbę przesyłek eksportowych zrealizowanych do europejskich marketów typu dom i ogród, obsługiwanych w zakresie logistyki DIY. Był to największy wzrost wśród europejskich oddziałów Dachser DIY Logistics.
Ogłoszenie zwycięzcy odbyło się podczas Europejskich Dni DIY organizowanych w tym roku przez Dachser w Madrycie. - Zdobycie pierwszego miejsca w Europie pod względem wzrostu obsługi przesyłek eksportowych to efekt naszej pracy włożonej w systematyczny rozwój Dachser DIY-Logistics w Polsce, ale duże znaczenie miała też ekspansja polskich producentów na rynki europejskie. Wielu z nich, szukając doświadczonych, godnych zaufania operatorów logistycznych, znających dobrze rynki europejskie, decyduje się właśnie na współpracę z Dachser – mówi Juliusz Pakuński, project manager Dachser DIY-Logistics. Firma obsługuje codzienną sieć połączeń drobnicowych w Europie, dostawy do 18 tys. marketów każdego dnia w określonych oknach czasowych, a zespoły merchandiserów na bieżąco obsługują towary w sklepach DIY w całej Europie.
– Istotny wpływ na nasze wyniki ma również fakt, że transportujemy coraz więcej przesyłek w kanale business to customer w ramach sprzedaży on-line sieci oraz sprzedaży internetowej polskich producentów w sektorze dom i ogród w Europie. Obsługujemy również dostawy do Amazona. Wzrost wolumenu pozwala nam na wykorzystywanie efektu skali w optymalizacji obsługi naszych klientów. Zacieśniamy również współpracę Dachser w ramach projektu interlockingu w skali globalnej, a w rezultacie bardzo efektywnie obsługujemy klientów także poza Europą z wykorzystaniem również transportu lotniczego i morskiego, przykładowo na rynek Ameryki Północnej, który generuje roczny obrót w sektorze DIY na poziomie 243 miliardów euro, stanowiąc 60,2 proc. światowego obrotu marketów DIY – dodaje Juliusz Pakuński.
Podczas dwudniowego spotkania w Hiszpanii managerowie Dachser DIY-Logistics z różnych krajów mieli okazję wymienić się doświadczeniami w obszarze usług dla sektora Do-It-Yourself. Omawiano m.in. trendy eksportowe w poszczególnych krajach, bieżące projekty realizowane z dostawcami, sieciami i w ramach interlockingu, a także możliwości wynikające z e-logistyki i stale rozwijanych systemów IT, które stanowią przewagę konkurencyjną na rynku usług logistycznych.
Kolejne Europejskie Dni DIY odbędą się w 2017 roku w Polsce.
(źr. Dachser)