Dodaj ogłoszenie o pracy


Cztery nowe „Tetki” Renault Trucks w barwach PHU DUDI

Pod koniec marca, firma PHU DUDI odebrała cztery ciągniki siodłowe Renault Trucks T460. Uzupełniły one dotychczasową flotę pojazdów ciężarowych: 12 Renault Trucks T460 i dwa D 2,1 m. PHU DUDI działa od 7 lat. Wcześniej jej właściciel Rafał Dudkowski zajmował się dystrybucją opakowań. Firma do niedawna specjalizowała się w przewozach pojazdami dostawczymi o dmc do 3,5 t. Były to ekspresowe dostawy na terenie całej Unii Europejskiej. W maju 2015 r. do „busów” dołączyły pojazdy ciężarowe. Obecnie firma dysponuje 40 samochodami dostawczymi, dwoma ciężarówkami Renault Trucks serii D 2,1 m, wszystkie z zabudową plandekową, oraz 16 ciągnikami siodłowymi Renault Trucks serii T.


– Rozbudowaliśmy spedycję i rozszerzyliśmy zakres swoich usług, dzięki temu możemy kompleksowo obsługiwać naszych klientów. Oferujemy transport drobnicowy, częściowy i całopojazdowy, co daje nam przewagę na rynku – podkreśla Rafał Dudkowski.

PHU DUDI to jedna z pierwszych firm w Polsce, która zdecydowała się na zakup pojazdów serii D. – Są klienci, którzy potrzebują właśnie takich aut. To pojazdy dość specjalistyczne. Ładownia ma 3 m wysokości, czyli tyle samo, co „mega”, jednak nie zawsze potrzeba aż takiej przestrzeni jak w naczepie. Nasze „solówki” mogą przewozić wysokie maszyny czy okna. Obsługujemy nimi trasy długodystansowe – mówi Tomasz Bogut, kierownik transportu w PHU DUDI.
D 2,1 m bardzo dobrze sprawdzają się w transporcie długodystansowym. Jak zapewnia właściciel PHU DUDI, spalają około 18 l/100 km. Aby zaoszczędzić na kilogramach, zastąpiono w nich skrzynie zautomatyzowane manualnymi, zamontowano również kompozytowe zbiorniki na paliwo. Zastosowano lekką zabudowę aluminiową i kompozytową kabinę sypialną. Masa własna pojazdów to 6,4 t. – Tutaj najważniejsze było dostosowanie pojazdu do zadań. Trzeba było go przygotować do pracy na trasach międzynarodowych. Musieliśmy dołożyć kabinę sypialną, ogrzewanie postojowe, zamówiliśmy większe zbiorniki paliwa i dostosowaliśmy przełożenia mostu. W efekcie otrzymaliśmy pojazdy, które wypracowują podobny zysk jak zestawy z naczepami – podkreśla Tomasz Bogut.

Już prawie rok firma eksploatuje również ciągniki siodłowe T460. Na początku zakupiono cztery sztuki. Ponieważ zdały egzamin celująco, sukcesywnie dołączały do nich kolejne. „Tetki” w barwach DUDI mają długie kabiny sypialne z podwyższonym dachem. Wyposażone zostały w 11-litrowe silniki o mocy 460 KM. Zamontowano w nich zbiorniki na 1150 l paliwa. – Pojazdy Renault Trucks skroiliśmy na miarę. Ich zadaniem jest przede wszystkim zarabiać. Mają przynosić zysk – mówi Rafał Dudkowski. – Kierowcy chwalą nasze nowe pojazdy. W kabinie wszystko jest na miejscu. Nie ma potrzeby nic zmieniać – dodaje Tomasz Bogut.

Wszystkie ciągniki siodłowe są użytkowane przez PHU DUDI w ramach 3-letniego wynajmu długoterminowego w Renault Trucks Financial Services (rozwiązanie w ramach VFS). Firma zdecydowała się również na skorzystanie z najbardziej rozbudowanego kontraktu serwisowego oferowanego dla pojazdów Renault Trucks – Excellence. Kontrakt serwisowy dodatkowo zabezpiecza firmę przed niespodziewanymi wydatkami i sprawia, że pojazd szybko wraca do pracy. Docelowo we flocie PHU DUDI ma być ok. 30 pojazdów ciężarowych. Zarząd zakłada, że co roku będzie inwestował w 8 do 10 aut. Najpierw rozbudowując swoją flotę, później z myślą o wymianie.
Samochody w firmie PHU DUDI są w ciągłym ruchu. Rocznie ciężarówki w barwach lubelskiej firmy przejeżdżają minimum 130 tys. km. Niezawodność w tym biznesie jest priorytetem.

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.