Pod koniec marca, firma PHU DUDI odebrała cztery ciągniki siodłowe Renault Trucks T460. Uzupełniły one dotychczasową flotę pojazdów ciężarowych: 12 Renault Trucks T460 i dwa D 2,1 m. PHU DUDI działa od 7 lat. Wcześniej jej właściciel Rafał Dudkowski zajmował się dystrybucją opakowań. Firma do niedawna specjalizowała się w przewozach pojazdami dostawczymi o dmc do 3,5 t. Były to ekspresowe dostawy na terenie całej Unii Europejskiej. W maju 2015 r. do „busów” dołączyły pojazdy ciężarowe. Obecnie firma dysponuje 40 samochodami dostawczymi, dwoma ciężarówkami Renault Trucks serii D 2,1 m, wszystkie z zabudową plandekową, oraz 16 ciągnikami siodłowymi Renault Trucks serii T.
– Rozbudowaliśmy spedycję i rozszerzyliśmy zakres swoich usług, dzięki temu możemy kompleksowo obsługiwać naszych klientów. Oferujemy transport drobnicowy, częściowy i całopojazdowy, co daje nam przewagę na rynku – podkreśla Rafał Dudkowski.
PHU DUDI to jedna z pierwszych firm w Polsce, która zdecydowała się na zakup pojazdów serii D. – Są klienci, którzy potrzebują właśnie takich aut. To pojazdy dość specjalistyczne. Ładownia ma 3 m wysokości, czyli tyle samo, co „mega”, jednak nie zawsze potrzeba aż takiej przestrzeni jak w naczepie. Nasze „solówki” mogą przewozić wysokie maszyny czy okna. Obsługujemy nimi trasy długodystansowe – mówi Tomasz Bogut, kierownik transportu w PHU DUDI.
D 2,1 m bardzo dobrze sprawdzają się w transporcie długodystansowym. Jak zapewnia właściciel PHU DUDI, spalają około 18 l/100 km. Aby zaoszczędzić na kilogramach, zastąpiono w nich skrzynie zautomatyzowane manualnymi, zamontowano również kompozytowe zbiorniki na paliwo. Zastosowano lekką zabudowę aluminiową i kompozytową kabinę sypialną. Masa własna pojazdów to 6,4 t. – Tutaj najważniejsze było dostosowanie pojazdu do zadań. Trzeba było go przygotować do pracy na trasach międzynarodowych. Musieliśmy dołożyć kabinę sypialną, ogrzewanie postojowe, zamówiliśmy większe zbiorniki paliwa i dostosowaliśmy przełożenia mostu. W efekcie otrzymaliśmy pojazdy, które wypracowują podobny zysk jak zestawy z naczepami – podkreśla Tomasz Bogut.
Już prawie rok firma eksploatuje również ciągniki siodłowe T460. Na początku zakupiono cztery sztuki. Ponieważ zdały egzamin celująco, sukcesywnie dołączały do nich kolejne. „Tetki” w barwach DUDI mają długie kabiny sypialne z podwyższonym dachem. Wyposażone zostały w 11-litrowe silniki o mocy 460 KM. Zamontowano w nich zbiorniki na 1150 l paliwa. – Pojazdy Renault Trucks skroiliśmy na miarę. Ich zadaniem jest przede wszystkim zarabiać. Mają przynosić zysk – mówi Rafał Dudkowski. – Kierowcy chwalą nasze nowe pojazdy. W kabinie wszystko jest na miejscu. Nie ma potrzeby nic zmieniać – dodaje Tomasz Bogut.
Wszystkie ciągniki siodłowe są użytkowane przez PHU DUDI w ramach 3-letniego wynajmu długoterminowego w Renault Trucks Financial Services (rozwiązanie w ramach VFS). Firma zdecydowała się również na skorzystanie z najbardziej rozbudowanego kontraktu serwisowego oferowanego dla pojazdów Renault Trucks – Excellence. Kontrakt serwisowy dodatkowo zabezpiecza firmę przed niespodziewanymi wydatkami i sprawia, że pojazd szybko wraca do pracy. Docelowo we flocie PHU DUDI ma być ok. 30 pojazdów ciężarowych. Zarząd zakłada, że co roku będzie inwestował w 8 do 10 aut. Najpierw rozbudowując swoją flotę, później z myślą o wymianie.
Samochody w firmie PHU DUDI są w ciągłym ruchu. Rocznie ciężarówki w barwach lubelskiej firmy przejeżdżają minimum 130 tys. km. Niezawodność w tym biznesie jest priorytetem.
(red)