Dodaj ogłoszenie o pracy


Bez kierowców nie ma butów!

Grupa Raben od 2010 roku prowadzi kampanię społeczną „Transport jest potrzebny”, której ideą jest uświadomienie społeczeństwu, jak ogromna rolę odgrywa w naszym życiu transport i logistyka. Celem akcji jest również edukacja w zakresie bezpieczeństwa drogowego. Tylko w 2014 roku Grupa Raben przeszkoliła wraz z Policją ponad 8500 przedszkolaków i uczniów z zakresu właściwego poruszania się po drogach. Akcja była promowana m.in. za sprawą ciężarówek, na których widniały hasła „Bez transportu nie ma jogurtu”, „Bez transportu nie ma remontu”.
W tym roku ruszyła druga odsłona tej kampanii, tym razem jej cele będą koncentrowały się na skierowaniu uwagi uczestników ruchu drogowego na wagę zawodu kierowcy. Z tej przyczyny ciężarówki ozdobione będą hasłami „Bez kierowców nie ma butów”, „Bez kierowców nie ma samochodów”, „Bez kierowców nie ma owoców”.


- Cieszę się bardzo, że takie inicjatywy jak kampania Transport jest potrzebny są podejmowane. Dla wielu osób zawód kierowcy wydaje się „lekki  i bezstresowy”. W rzeczywistość jednak jest inaczej, jest to profesja wymagająca szczególnych predyspozycji, sporych umiejętności, wysokich kwalifikacji potwierdzonych dokumentami, opanowania oraz odporności na stres. Znam wielu kierowców kochających swój zawód, który od wielu lat nie znajduje uznania i szacunku w oczach społeczeństwa. Wierzę, że ta inicjatywa sprawi, że kierowcy zaczną być bardziej doceniani i szanowani. Sądzę, że akcja pokaże, jak ważna i potrzebna jest nasza praca. Dzięki temu być może i  młode pokolenie będzie chętniej kształciło się w kierunku zawodu kierowcy - komentuje  Tomasz Michalak, kierowca /przewodniczący NSZZ „Solidarność” w Raben Transport.
(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.