Grupa Raben od 2010 roku prowadzi kampanię społeczną „Transport jest potrzebny”, której ideą jest uświadomienie społeczeństwu, jak ogromna rolę odgrywa w naszym życiu transport i logistyka. Celem akcji jest również edukacja w zakresie bezpieczeństwa drogowego. Tylko w 2014 roku Grupa Raben przeszkoliła wraz z Policją ponad 8500 przedszkolaków i uczniów z zakresu właściwego poruszania się po drogach. Akcja była promowana m.in. za sprawą ciężarówek, na których widniały hasła „Bez transportu nie ma jogurtu”, „Bez transportu nie ma remontu”.
W tym roku ruszyła druga odsłona tej kampanii, tym razem jej cele będą koncentrowały się na skierowaniu uwagi uczestników ruchu drogowego na wagę zawodu kierowcy. Z tej przyczyny ciężarówki ozdobione będą hasłami „Bez kierowców nie ma butów”, „Bez kierowców nie ma samochodów”, „Bez kierowców nie ma owoców”.
- Cieszę się bardzo, że takie inicjatywy jak kampania Transport jest potrzebny są podejmowane. Dla wielu osób zawód kierowcy wydaje się „lekki i bezstresowy”. W rzeczywistość jednak jest inaczej, jest to profesja wymagająca szczególnych predyspozycji, sporych umiejętności, wysokich kwalifikacji potwierdzonych dokumentami, opanowania oraz odporności na stres. Znam wielu kierowców kochających swój zawód, który od wielu lat nie znajduje uznania i szacunku w oczach społeczeństwa. Wierzę, że ta inicjatywa sprawi, że kierowcy zaczną być bardziej doceniani i szanowani. Sądzę, że akcja pokaże, jak ważna i potrzebna jest nasza praca. Dzięki temu być może i młode pokolenie będzie chętniej kształciło się w kierunku zawodu kierowcy - komentuje Tomasz Michalak, kierowca /przewodniczący NSZZ „Solidarność” w Raben Transport.
(red)