Dodaj ogłoszenie o pracy


Strategia rozwoju ID Logistics w Polsce – nowa inwestycja w Bydgoszczy!

ID Logistics przedstawiło strategię rozwoju w latach 2016-2018 na rynku polskim. Działaność firmy ukierunkowana będzie na wzmocnienie pozycji rynkowej, rozszerzenie zakresu usług o nowe branże, innowacyjność i jakość procesów operacyjnych. Firma planuje uruchomienie w Polsce nowego centrum dystrybucji.

Polska pozostaje kluczowym rynkiem dla Grupy ID Logistics. Przyjęta strategia rozwoju na lata 2016-2018 zakłada dalszy wzrost aktywności i wzmocnienie obecności ID Logistics jako jednego z liderów dedykowanej logistyki kontraktowej. Utrzymane zostanie dynamiczne tempo rozwoju w zakresie obsługi sieci handlowych (w tym także specjalistycznych). Natomiast, działając w oparciu o międzynarodowe doświadczenie i know how ekspertów Grupy, firma planuje wejście na rynek usług logistycznych dla klientów e-commerce, branży odzieżowej, kosmetyków i dóbr luksusowych.
- Podstawowym obszarem działalności ID Logistics pozostanie dedykowana logistyka kontraktowa, uzupełniona o transport i usługi o wartości dodanej. Skupimy się na proaktywności, satysfakcji i potrzebach naszych klientów. Stawiamy na innowacyjność. Nadal będziemy testować nowoczesne rozwiązania techologiczne, sprawdzając ich funkcjonalność i przydatność w codziennej pracy magazynowej - mówi Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska.
Jedną z zaplanowanych dużych inwestycji w najbliższych miesiącach będzie uruchomienie nowego magazynu w pobliżu Bydgoszczy dla sieci sklepów Carrefour.

- W oparciu o wartości ID Logistics „Ambicje - Doskonałość Operacyjna – Wsparcie – Przedsiębiorczość“, firma rozwijać będzie wewnętrzny system jakości operacyjnej, który opiera się na dwóch filarach: Wewnętrznym Systemie Jakości CID i certyfikacji IFS Logistics (International Featured Standard). CID jest zbiorem dobrych praktyk magazynowych, wypracowanych przez Grupę ID Logistics w oparciu o potrzeby klientów oraz firmy jako operatora logistycznego, który zapewnia najwyższą jakość usług. Specyfiką tej certyfikacji jest to, że norma opiera się na naszym wewnętrznym doświadczeniu, ale jest audytowana przez zewnętrzną, w pełni niezależną firmę - wyjaśnia Marcin Smoła, dyrektor operacyjny ID Logistics Polska.

W lutym 2016 certyfikat CID został przyznany wszystkim magazynom ID Logistics w Polsce. Tym samym Polska została pierwszym krajem, poza Francją, która z sukcesem przeprowadziła kompleksowy proces certyfikacji. W przypadku IFS Logistics w 2015 roku proces certyfikacji objął cztery z siedmiu  magazynów, zarządzanych przez ID Logistics. Docelowo obejmie on wszystkie magazyny, bez względu na profil działalności klienta. Wsparciem dla rozwoju systemu jakości operacyjnej będzie KIT, czyli narzędzie będące zbiorem dobrych praktyk, które umożliwia szybkie i sprawne uruchamianie nowych magazynów. W tym roku wdrożony zostanie Program Zrównoważonego Rozwoju (SD - Sustainable Development) w oparciu o trzy obszary: Społeczeństwo - Gospodarka - Środowisko (działania proekologiczne, m.in. zmniejszenie emisji spalin CO2, wykorzystanie „zielonych technologii“ w magazynach) oraz system lean management -  zarządzanie procesami w oparciu o koncepcje ciągłego doskonalenia. Szczególny nacisk położony będzie na prowadzenie akcji edukacyjnych wśród pracowników ID Logistics. 

Trendy rynkowe a rozwój
- Przygotowując ofertę dla klientów, uważnie śledzimy to, co dzieje się na rynkach, na których obecni są nasi klienci. Dzięki temu wiemy jak szybko i elastycznie dopasować się do ich potrzeb - mówi Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics Polska.
Retail –  w tym roku utrzyma się trend związany z dynamicznym rozwojem sieci sklepów osiedlowych i franczyzowych, w przeciwieństwie do sklepów większego formatu takich jak hipermarkety. To przełoży się na mniejsze dostawy, przy jednocześnie wyższych kosztach transportu. Szybko rozwijający się handel internetowy pozostanie, obok handlu tradycyjnego, jednym z kanałów dystrybucji towarów, ale wciąż jeszcze reprezentuje niewielkie wolumeny i przynosi straty. W odpowiedzi ID Logistics postawi na elastyczne rozwiązania logistyczne, prostą strukturę obsługi,  doświadczenie i sprawną organizację projektów, co z kolei umożliwi firmie szybkie i bezpieczne uruchamianie nowych centrów dystrybucyjnych.
Producenci – rozwój tego segmentu rynku to dalsza centralizacja centrów dystrybycyjnych w ramach obsługi międzypaństwowej i europejskiej. W odpowiedzi ID Logistics będzie stawiać na rozwój usług o wartości dodanej (co-packing, międzynarodowa obsługa klienta) oraz tzw. Control Towers.
E-commerce – oferta ID Logistics dla e-commerce będzie opierać się na know-how i międzynarodowym doświadczeniu Grupy w zakresie automatyzacji i mechanizacji usług typu unit picking oraz umiejętności ich szybkiej adaptacji do specyfiki polskiego rynku.  

Innowacyjne rozwiązania ID Logistics na świecie – przykłady
Jednym z filarów działalności Grupy ID Logistics jest wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. Przed wdrożeniem, ich funkcjonalność i wpływ na efektywność procesów logistycznych jest zawsze dokładnie sprawdzana w warunkach codziennej pracy operacyjnej. Testy, przeprowadzane przy współpracy z producentami i instytutami badawczymi, odbywają się w magazynach zarządzanych przez Grupę ID Logistics na całym świecie.
Robot e-Vigilante
Wspomaga kontrolę systemów bezpieczeństwa w zamkniętym magazynie. Poruszający się z prędkością 5-10 km/h automat połączony jest z firmą monitorującą. W momencie wykrycia zagrożenia alarmuje operatora i w czasie rzeczywistym  wysyła nagranie wideo wykrytej usterki. Rozwiązanie zostało wprowadzone w ramach partnerstwa z EOS (innowacyjne rozwiązania z obszaru robotyki).
Autonomiczny system do zarządzania pracą kierowców
System wspierający proces rejestracji kierowców samochodów dostawczych. Zamontowane na parkingach zewnętrznych urządzenie powala na automatyczną rejestrację kierowców (np. sprawdzenie prawa jazdy), skanowanie niezbędnej dokumentacji transportowej oraz zarządzanie procesem rozładunku/załadunku (np. wezwanie do załadunku wraz z informacją o numerze bramy przeładunkowej, gdzie ma się zgłosić kierowca).
SAM Robot – Robot Ochroniarz
Do polskiego oddziału ID Logistics, trafił właśnie SAM Robot, którego testy rozpoczęły się w magazynach. Jest to samobieżny i autonomiczny robot, zwany „robotem ochroniarzem”. Urządzenie aktywnie wspiera działanie systemów bezpieczeństwa w zamkniętych magazynach, głównie tam, gdzie przechowywane są towary wymagające specjalnego nadzoru. SAM Robot, poruszający się z prędkością 2.5 m/s, ma m.in. wbudowaną kamerę 360º, mikrofon, czytnik kart identyfikacyjnych pracowników magazynu (wykrywa obecność człowieka i identyfikuje jego tożsamość), oraz czujniki gazu, dymu, ciepła, toksyn czy dźwięku. W systemie on-line łączy się z lokalnymi centrami monitoringu, przesyłając ich operatorom wiadomość albo nagranie video. Do jego zadań należy monitorowanie sytuacji w magazynie, sprawdzanie temperatury powietrza oraz pilnowanie porządku i drożności dróg ewakuacyjnych. Rozwiązanie testowane było wcześniej w innych magazynach ID Logistics na świecie w ramach współpracy z holenderskim producentem Robot Security Systems.
Strefa Kontroli Szczegółowej – foliowarka z kamerą
To wydzielone w magazynie miejsce, gdzie szczegółowo kontrolowane są palety z drobnymi artykułami, przed ich dystrybucją do sklepów. W Strefie umieszczone są foliowarki, w których zainstalowane zostały dwie kamery o wysokiej rozdzielczości (każda z nich ma 10 MPX i zoom). Kamery wykonują zdjęcia z każdej strony palety. To pozwala na bardzo dokładną rejestrację procesu i uzyskanie wysokiej jakości dokumentacji wideo foliowanych palet, co np. umożliwia sprawdzenie ilości sztuk towarów w palecie. Wykonana dokumentacja każdej partii towaru może być przechowywana ponad 6 miesięcy. Wykorzystanie tego rozwiązania ma wspierać i przyspieszać procesy reklamacyjne, poprawić ergonomię i efektywność pracy oraz zmniejszyć zużycie folii. Testy przeprowadzono w magazynie w Mszczonowie.
Plomby elektroniczne
Z inicjatywy Carrefour Polska, ID Logistics i Keratronik opracowały innowacyjne rozwiązanie - plomby elektroniczne wielokrotnego użytku, w które obecnie wyposażone są wszystkie samochody dostawcze sieci Carrefour. Urządzenia wspierają nowy system zarządzania transportem i obsługę dystrybucyjną magazynów oraz sklepów sieci Carrefour w całej Polsce. Szeroki zakres informacji dotyczących transportu (śledzenie dostaw w trybie rzeczywistym dzięki nadajnikom GPS), kontrola dostaw, monitorowanie temperatury transportu świeżych produktów, wzrost bezpieczeństwa i optymalizacja kosztów w ramach łańcucha dostaw to najważniejsze korzyści wynikające z wdrożenia tego rozwiązania.
Zdalnie Sterowany Wózek (Pilot/Rękawica)
ID Logistics przeprowadziło testy zdalnie sterowanego wózka widłowego Toyota BT Optio OSE250, przeznaczonego do kompletacji towarów z niskich poziomów regałów. Testowany model został dodatkowo wyposażony w skaner bezpieczeństwa i czujnik ruchu z sygnalizacją świetlną. W pierwszej fazie sprawdzono korzyści wynikające ze sterowania wózkiem widłowym za pomocą pilota przymocowanego do nadgarstka lub ubrania, w drugiej testom zostanie poddana rękawica z wbudowanym pilotem. Jak wynika z dotychczasowych testów, to rozwiązanie poprawia efektywność i ergonomię pracy (dzięki eliminacji zbędnych ruchów operatora) głównie podczas kompletacji na niewielkiej przestrzeni magazynowej, przy dużym skupieniu produktów. Rozwiązanie testowane było przy współpracy z Toyota Material Handling.

(źr. ID Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.