Rohlig Suus Logistics podpisał kontrakt na kompleksową obsługę dostaw e-commerce firmy Media Expert – jednej z największych marek branży RTV, AGD, Multimedia w Polsce, która posiada blisko 400 punktów sprzedaży na terenie całego kraju.
Współpraca obejmuje obsługę dostaw e-commerce z pakietem usług dodatkowych, takich jak: pobranie, wniesienie zakupionego towaru, zwrot dokumentów, awizacja czy podwójna obsada specjalnie przeszkolonych kierowców.
Firmy z sektora RTV, AGD, Multimedia należą do bardzo wymagających partnerów w zakresie obsługi technologicznej, dlatego ważnym elementem wyboru dostawcy były m.in. odpowiednie rozwiązania systemowe. – Rozpoczynając współpracę z Media Expert byliśmy w pełni świadomi, że Klient należy do bardzo wymagających partnerów w zakresie obsługi technologicznej. To jednak naturalna kolej rzeczy, ponieważ porusza się on w branży supernowoczesnej, wymagając tym samym od operatora logistycznego dostarczenia innowacyjnych rozwiązań technologicznych i bycia równorzędnym partnerem na tej płaszczyźnie. Kluczową kwestię odegrała budowa komunikacji między systemami sieci a Rohlig Suus Logistics i uruchomienie tzw. webservisów, przekazujących automatycznie zlecenie operatorowi logistycznemu, co znacznie skraca czas realizacji zamówienia – komentuje Teresa Bukalska, kierownik wdrożenia po stronie Rohlig Suus Logistics. O ostatecznym wyborze polskiej firmy jako dostawcy usług logistycznych zadecydowały również elastyczne i indywidualne podejście do projektu, doświadczenie w wysoko wolumenowych kontraktach oraz obsługa czołowych brandów branży AGD. Dostawy e-commerce wymagają szczególnej opieki firmy logistycznej. – Sklepy internetowe wykorzystują coraz częściej tzw. customer experience - strategię budującą lojalność klientów, dbając o ich pozytywne doświadczenia na każdym etapie dostawy zamówionego towaru: począwszy od jego zakupu, a skończywszy na odbiorze przesyłki. To ważny sygnał dla operatorów logistycznych, którzy przecież reprezentują klienta u finalnego odbiorcy - mówi Teresa Bukalska.
Indywidualne podejście do projektów, zakłada przeprowadzenie we wstępnej analizie biznesowej warsztatu z klientem, omawiającego i planującego cały proces docelowej dystrybucji wraz z wariantami przejściowej współpracy. Tak wypracowane rozwiązania są podstawą do przygotowania instrukcji i szkoleń dla działów operacyjnych i kierowców.
Usługi dodatkowe świadczone przez Rohlig Suus w projektach e-commerce t.j. dla Media Expert, zakładają możliwości: pobrania, wniesienia zakupionego towaru, zwrotu dokumentów, podwójnej obsady kierowców, czy awizacji, dzięki której klient otrzymuje mailowo i telefonicznie powiadomienie o nadchodzącej przesyłce, tuż po jej załadowaniu na samochód dystrybucyjny. Co więcej, zamawiający może uzgodnić z kierowcą dogodną godzinę odbioru towaru podczas telefonicznego ustalania terminu dostawy.
(źr. Rohlig Suus Logistics)