Dodaj ogłoszenie o pracy


W Chinach powstaje towarowy pociąg szybkich prędkości

Chińczycy budują towarowy pociąg szybkich prędkości, który będzie w stanie przemieszczać się z prędkością do 250 km/h. Dotychczas taką prędkość osiągały tylko pociągi pasażerskie, a najszybsze pociągi towarowe w Chinach jeździły 160 km/h - podał chiński serwis informacyjny Caixin.

Budowy takiego pociągu podjęła się China Railway Rolling Stock Corp (CRRC), która zapowiada uruchomienie linii produkcyjnej szybkiego pociągu towarowego już w pierwszej połowie 2016 roku. Rozwiązania technologiczne nowego pociągu towarowego są wzorowane na istniejących pasażerskich pociągach szybkich prędkości, które mogą osiągać maksymalną prędkość do 350 kilometrów na godzinę. Prace nad uruchomieniem produkcji nowych pociągów towarowych rozpoczęła China Railway Corporation (CRC) w 2014 roku we współpracy z CRRC, China CNR Corp. i CSR Corp.

Szybkie pociągi towarowe będą mogły korzystać z linii szybkich prędkości o długości ponad 16 tys. kilometrów. Tego typu pociągami będą głównie przewożone towary o wyższej wartości, drobnicowe, sprzedawane na rynku e-commerce, natomiast pociągi te nie będą służyły do przewozu towarów masowych, takich jak węgiel, czy zboża.

Linie kolejowe CRC przewiozły około 2,5 mld ton towarów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2015 roku, w tym odnotowały wzrost przewozu towarów drobnicowych o 12,2 proc. W zeszłym roku CRC uruchomiły sześć pociągów ekspresowych cargo na czterech trasach do przewozu ładunków niemasowych. Pociągi te osiągały prędkość do 120 kilometrów na godzinę.

(źr. Caixin/ opr. red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.