Na jesieni tego roku Philips Polska rozpoczął współpracę z Rhenus Logistics. Umowa o współpracy dotyczy usług logistycznych wspierających sprzedaż produktów Philips Personal Health z zakresu małego AGD i marki AVENT. Usługi świadczone są w centrum dystrybucyjnym Rhenus w Poznaniu. Oferta Philips kierowana jest głównie do klientów indywidualnych (B2C), ale obejmuje także większe zamówienia relacji B2B.
W ramach umowy z Phillips, Rhenus świadczyć będzie kompleksową usługę logistyczną fulfilment obejmującą, oprócz obsługi przepływów materiałowych oraz magazynowania, także szereg usług wartości dodanej (VAS) w tym co-packing i logistykę zwrotów. Operator logistyczny weźmie też na siebie koordynowanie współpracy z dostawcami usług transportowych i kurierskich.
- Decyzja o zmianie operatora logistycznego dla tego projektu była podyktowana potrzebą optymalizacji procesów logistycznych. Jesteśmy przekonani, że wieloletnie doświadczenie Rhenus w obsłudze sektora e-commerce i technologie zastosowane w tym projekcie zaowocują poprawą jakości obsługi logistycznej sprzedaży on-line naszych produktów w tym programów lojalnościowych – komentuje Marta Kłos operations manager District North, Philips Polska.
Rhenus Logistics posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze logistycznej kanału e-commerce w ramach rozwiązań dedykowanych oraz rozwiązań typu multiuser w Polsce i Europie. Firma realizuje zarówno duże projekty logistyczne o zasięgu międzynarodowym, jak też i lokalne.
- Jestem przekonany, że nasze doświadczenie pozwoli wspólnie budować przewagę konkurencyjną naszego partnera. W projektach dla sektora e-commerce wykorzystujemy specjalistyczny system zarządzania magazynem, nowoczesną infrastrukturę, a także wiedzę zdobytą w realizacji licznych projektów tego typu. W mojej ocenie jest ona absolutnie niezbędna do przeprowadzenia udanego wdrożenia i do osiągnięcia określonego efektu pracy operacyjnej. E-commerce to kierunek, w którym konsekwentnie podążamy od wielu już lat i w przyszłości zamierzamy rozwijać porfolio naszych usług dla tego kanału sprzedaży - zapowiada Mariusz Możdżyński, dyrektor sprzedaży i rozwoju logistyki kontraktowej, Rhenus Logistics.
Obecne trendy rynku e-commerce wyraźnie wskazują na przenikanie się tradycyjnego kanału sprzedaży detalicznej z nowoczesnymi kanałami sprzedaży on-line. To właśnie sprzedaż wielokanałowa (omnichannel) rozwija logistykę wielokanałową, co z kolei stanowi ogromny potencjał dla dalszego rozwoju usług logistyki kontraktowej.
(red)