Dodaj ogłoszenie o pracy


Rhenus Logistics operatorem logistycznym Philips Polska w obszarze e-commerce

Na jesieni tego roku Philips Polska rozpoczął współpracę z Rhenus Logistics. Umowa o współpracy dotyczy usług logistycznych wspierających sprzedaż produktów Philips Personal Health z zakresu małego AGD i marki AVENT. Usługi świadczone są w centrum dystrybucyjnym Rhenus w Poznaniu. Oferta Philips kierowana jest głównie do klientów indywidualnych (B2C), ale obejmuje także większe zamówienia relacji B2B.

W ramach umowy z Phillips, Rhenus świadczyć będzie kompleksową usługę logistyczną fulfilment obejmującą, oprócz obsługi przepływów materiałowych oraz magazynowania, także szereg usług wartości dodanej (VAS) w tym co-packing i logistykę zwrotów. Operator logistyczny weźmie też na siebie koordynowanie współpracy z dostawcami usług transportowych i kurierskich.  
- Decyzja o zmianie operatora logistycznego dla tego projektu była podyktowana potrzebą optymalizacji procesów logistycznych. Jesteśmy przekonani, że wieloletnie doświadczenie Rhenus w obsłudze sektora e-commerce i technologie zastosowane w tym projekcie zaowocują poprawą jakości obsługi logistycznej sprzedaży on-line naszych produktów w tym programów lojalnościowych – komentuje Marta Kłos operations manager District North, Philips Polska.
Rhenus Logistics posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze logistycznej kanału e-commerce w ramach rozwiązań dedykowanych oraz rozwiązań typu multiuser w Polsce i Europie. Firma realizuje zarówno duże projekty logistyczne o zasięgu międzynarodowym, jak też i lokalne.

- Jestem przekonany, że nasze doświadczenie pozwoli wspólnie budować przewagę konkurencyjną naszego partnera. W projektach dla sektora e-commerce wykorzystujemy specjalistyczny system zarządzania magazynem, nowoczesną infrastrukturę, a także wiedzę zdobytą w realizacji licznych projektów tego typu. W mojej ocenie jest ona absolutnie niezbędna do przeprowadzenia udanego wdrożenia i do osiągnięcia określonego efektu pracy operacyjnej. E-commerce to kierunek, w którym  konsekwentnie podążamy od wielu już lat i w przyszłości zamierzamy rozwijać porfolio naszych usług dla tego kanału sprzedaży - zapowiada Mariusz Możdżyński, dyrektor sprzedaży i rozwoju logistyki kontraktowej, Rhenus Logistics.

Obecne trendy rynku e-commerce wyraźnie wskazują na przenikanie się tradycyjnego kanału sprzedaży detalicznej z nowoczesnymi kanałami sprzedaży on-line. To właśnie sprzedaż wielokanałowa (omnichannel) rozwija logistykę wielokanałową, co z kolei stanowi ogromny potencjał dla dalszego rozwoju usług logistyki kontraktowej.

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.