Dodaj ogłoszenie o pracy


Rohlig Suus na jedwabnym szlaku

Rohlig Suus Logistics rozwija serwis kolejowy na trasie Chiny – Europa – Chiny, zapewniając połączenia ze wszystkimi uprzemysłowionymi regionami Państwa Środka. Jest to unikatowa, o tak szerokim zasięgu, oferta na polskim rynku, dająca nowe możliwości dla przedsiębiorców.

Rohlig Suus obsługuje ładunki klientów w różnych regionach Chin, na wielu terminalach kontenerowych, jak np. Zhengzhou, Suzhou, Wuhan, Chongqing, Hefei, Changsha czy Lanzhou. Oferta połączeń z i do Europy obejmuje zarówno główne jak i mniejsze ośrodki przemysłowe. Nowa oferta bezpośrednich połączeń kolejowych z Chinami oraz krótki czas dostawy, wynoszący 14 dni (do Polski) i 16 dni (do Niemiec) sprawia, że klienci coraz chętniej korzystają z Jedwabnego Szlaku, zarówno w imporcie jak i eksporcie. Różnorodność tych serwisów sprawia, że operator może skutecznie zoptymalizować łańcuch dostaw dla każdego klienta, tak pod kątem kosztów jak i czasu realizacji. Według danych Polsko-Chińskiej Izby Przemysłowo-Handlowej całkowita wartość polskiego importu z Państwa Środka za 2014 rok była rekordowo wysoka i wyniosła ponad 14 mld USD, natomiast wartość eksportu z Polski do Chin wyniosła wprawdzie blisko 3 mld USD, ale było to aż o 25 proc., więcej niż w roku poprzednim. Podobna tendencja wzrostowa widoczna jest w transporcie kolejowym.

- Rozwój połączeń kolejowych na Jedwabnym Szlaku jest oficjalnie wspierany przez rząd chiński, któremu zależy na pobudzeniu gospodarki. Jeszcze nie tak dawno temu do dyspozycji mieliśmy jeden, dwa regularne połączenia kolejowe. Dzisiaj obsługujemy przesyłki pełnokontenerowe oraz drobnicowe niemalże codziennie. Dysproporcja miedzy importem a eksportem nadal jest wysoka, ale część naszych klientów już wie, że wbrew niektórym opiniom pojawiającym się w mediach, eksport jest bardziej opłacalny. Dzięki ponownemu użyciu kontenerów, które wcześniej trafiają do kraju z ładunkami importowymi, zapewniamy eksporterom niższe stawki frachtowe, co realnie wpływa na atrakcyjność cenową tych przewozów – powiedziała Iwetta Drewko-Bieńkowska, dyrektor ds. spedycji kolejowej w Rohlig Suus Logistics. Zdaniem przedstawicieli spółki, kluczem do sukcesu jest dedykowany departament do spraw transportu kolejowego.
- To nie są łatwe przewozy pod kątem procedur, znajomości przepisów, specyfiki pracy na granicach wschodnich, itp. - mówi Iwetta Drewko-Bieńkowska. - Bez wysokiej klasy specjalistów w tej dziedzinie organizacja przewozów jest praktycznie niemożliwa. Wiele firm logistycznych widzi w serwisie kolejowym z i do Chin okazję do szybkiego zwiększenia dochodów, ale rzeczywistość szybko weryfikuje kompetencje spedytorów. Finalnie niewiele firm jest w stanie zorganizować łańcuch dostaw w oparciu o serwis kolejowy, zwłaszcza na kierunkach wschodnich, w tym na Jedwabnym Szlaku – dodaje dyrektor ds. spedycji kolejowej w Rohlig Suus SUUS Logistics.

(źr. Rohlig Suus Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.