Polska Woda – to producent wody źródlanej dystrybuowanej pod marką Primavera oraz produkujący linie marek własnych dla sieci handlowych. Firma rozpoczęła właśnie współpracę z firmą CHEP, przechodząc na system poolingu zamkniętego po przeanalizowaniu łańcucha dostaw w kontekście optymalizacji kosztowej i czasowej w działalności biznesowej firmy.
Polska Woda do produkcji czerpie wodę z 3 źródeł położonych na Wzniesieniach Łódzkich na granicy parku krajobrazowego. Właścicielem firmy jest włoski koncern San Benedetto. Firma posiada obecnie 4 linie produkcyjne obsługiwane przez około 100 osób. Roczna produkcja wszystkich marek w zakładzie przekracza 250 milionów litrów. Oprócz sprzedaży krajowej firma eksportuje wodę na Litwę, do Rosji oraz Rumunii. Zakład produkcyjny pracuje w trybie 7/7 w systemie trzyzmianowym przez cały rok. Ze względu na sezonowość produktu okres maj-sierpień jest dla firmy czasem zwiększonej sprzedaży. Dlatego tak ważne jest dostosowanie produkcji i dystrybucji do sezonu i zapotrzebowania rynku. Firma zaopatruje w wodę ponad 500 punktów dystrybucji, co w sezonie wzmożonych dostaw stanowi logistyczne wyzwanie.
Jesteśmy operatorem ogólnopolskim, więc poszukiwaliśmy silnego partnera o rozległym zasięgu. Chcieliśmy współpracować z firmą, która będzie w stanie spełnić nasze oczekiwania związane z zakresem dystrybucji i zwiększonym zapotrzebowaniem w sezonie. Ważne było dla nas także zaplecze, solidność firmy – mówi Leszek Rodak, dyrektor ds. handlu i marketingu Polska Woda Sp. z o. o. We współpracy z dystrybutorami kluczowa jest dostępność i terminowość, w branży mówimy „Być na czas z wodą”. Czas reakcji na zamówienie dystrybutora oraz pełna dostawa to od 24 do maksymalnie 48 godzin – dodaje.
W pierwszym kwartale 2014 roku firma przeszła na system poolingu zamkniętego CHEP. Polska Woda przeprowadza kontrolę jakości niebieskich palet na terenie swojego zakładu wykorzystując własne zasoby ludzkie. Transporty palet realizowane są zarówno przez CHEP, jak również przez Polską Wodę. Rozwiązanie, jakie zostało wdrożone opiera się wiec także na współpracy transportowej. Polska Woda zamyka koło łącząc transporty towaru z zakładu do dystrybucji z transportem palet do zakładu w drodze powrotnej.
Dla Polskiej Wody kluczowym oczekiwaniem wobec dostawców jest terminowość i rzetelność. Spełnienie tych wymogów przekłada się na długotrwałe partnerstwo, a co za tym idzie – także wzajemne zaufanie. Dzięki współpracy z CHEP i wykorzystaniu niebieskiej palety koszty w obszarze obsługi paletowej udało się wyraźnie zoptymalizować.
(źr. CHEP Polska)