Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Logistics stworzył Centrum Kompetencji dla Klientów Automotive

W polskim DB Schenker Logistics powstało Centrum Kompetencji dla Klientów Automotive. Zespół pracujący w nowej komórce organizacyjnej, tworzą pracownicy wyspecjalizowani w obsłudze firm z branży Automotive. Zarządzanie projektami, analityka, wdrożenia oraz lean management – to tylko kilka z wielu obszarów, w ramach których pracownicy Centrum Kompetencji obsługują klientów. W ramach nowo powstałego zespołu koncentrują się oni na projektowaniu usług ściśle dopasowanych do projektów z branży Automotive.

DB Schenker Logistics

– Nasza oferta to odpowiedź na potrzeby klientów, działających zarówno w kraju, jak i za granicą. Doświadczony zespół pomoże im w zdobyciu przewagi konkurencyjnej na bardzo wymagającym rynku – mówi Arkadiusz Marczyk, key account manager w DB Schenker Logistics. – W pracy dla klientów z branży Automotive liczy się bardzo dobra znajomość realiów rynku. Eksperci w zakresie logistyki dla tej konkretnej branży potrafią znacznie lepiej odczytać potrzeby oraz intencje klienta i zaproponować najlepsze rozwiązania.  Zapewnią optymalizację łańcuchów dostaw, a co za tym idzie, obniżenie kosztów działania – mówi Arkadiusz Marczyk.
Członkowie zespołu zapewniają klientom obsługę na każdym etapie współpracy – do wyceny, poprzez planowanie, projektowanie łańcuchów, analizę, wdrożenie i weryfikację osiąganych celów.
– Zespół będzie niezwłocznie reagował na zmiany po stronie procesów klienta. Zadaniem pracowników DB Schenker Logistics będzie takie zaprojektowanie łańcuchów dostaw, by klient nie odczuł logistycznych wyzwań, które wiążą się z takimi przedsięwzięciami, jak choćby uruchomienie nowego projektu – tłumaczy Arkadiusz Marczyk. – Błyskawiczne reagowanie w takich sytuacjach jest domeną bardzo doświadczonych zespołów, które znają specyfikę branży. Właśnie taki zespół tworzy nasze Centrum – dodaje.
Zadaniem Centrum Kompetencji będzie nie tylko reagowanie na zmieniającą się sytuację. Nowy zespół ma odgrywać kluczową rolę w identyfikowaniu potencjalnych szans na zdobycie przez klienta przewagi konkurencyjnej.

(źr. DB Schenker Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.