Dodaj ogłoszenie o pracy


Morska Agencja Gdynia uruchamia największą sieć połączeń kolejowych z Chin do Europy

Morska Agencja Gdynia (MAG) wprowadza do swojej oferty transport kontenerów koleją z Chin do Europy. Firma oferuje połączenia kolejowe dla przesyłek FCL (pełne kontenery) i LCL (drobnicy) w imporcie oraz eksporcie pomiędzy Chinami i Europą. Transporty realizowane są pomiędzy siedmioma terminalami w Chinach, dwoma w Polsce, czterema w Niemczech oraz po jednym we Włoszech, Francji i Hiszpanii. Jest to największa sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem a Europą na polskim rynku logistycznym.


Dodatkowo, MAG oferuje dowóz kontenerów koleją z Małaszewicz lub Warszawy, czyli z największych terminali kolejowych gdzie rozładowywane są pociągi z Chin i dalej kontenery trafiają na pociągi do Trójmiasta, na Śląsk i do Poznania. Czas dotarcia kontenera z Chin do Polski wynosi nawet 14 dni, istotne jest to szczególnie w przypadku towarów przewożonych w kontenerach chłodniczych. Transport kolejowy z dalekiego wschodu cieszy się coraz większą popularnością, gdyż stanowi alternatywę pomiędzy drogim frachtem lotniczym a długim czasem dostawy frachtu morskiego.
- Oferujemy aż siedem terminali kolejowych w Chinach z których klient może dokonać importu do Polski. To największa sieć połączeń na rynku. W samej Europie oferujemy połączenia pomiędzy Chinami a Niemcami, Włochami, Francją a nawet Hiszpanią. Ale Europa to nie wszystko. Obecnie prowadzimy rozmowy z klientami którzy mają ładunki pomiędzy krajami WNP a także Pakistanem i Indiami. Te kierunki również obsługujemy kolejowo – wymienia Kamil Skoneczny, rail operation manager z Morskiej Agencji Gdynia.

(źr. Morska Agencja Gdynia)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.